Kosel Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Var på ferie forrige uke og ble plutselig helt slått ut. Fikk 39 i feber og blei skikkelig slakk i fisken... Samtidig trodde jeg lillegutt på 3 uker hadde fått trøske. Han hadde og slitt endel med magen, kastet opp, og hatt noen voldsomme skriketokter i forbindelse med måltider. (mistenkte b.betennelse)så fikk meg en legetime. Legen sa det ikke var trøske, men etter å ha tatt en titt på brystene mine, konstanterte han at jeg hadde brystbetennelse. Fikk antibiotika, men han mente jeg skulle fortsette å amme fordi brystene måtte tømmes. Dette syntes jeg hørtes veldig merkelig ut.. ungen blir jo dårlig.. andre jeg har snakket med har ikke fått amme videre, men har måtte gå over på mme. Det sa damen på apoteket også. At jeg ikke måtte finne på å gi ungen den melka, får jo tømt brystene uansett...finnes jo pumper.. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med dette.. og det å begynne å amme igjen etterpå.. går det greit? - jeg prøvde meg i går kveld og natt , iogmed at symptomene er borte og legen ba meg fortsette å amme... men da blei han dårlig- illskreket i hele natt og kastet opp.. - så nå er det tilbake til koking av vann, flasker og utstyr.. Kosel
Tøttå Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Jeg fikk også beskjed om å fortsette å amme, men etter at jeg leste om alle bivirkningene som fulgte med medisinen så valgte jeg å pumpe og tømme ut melken. Medisinen går jo over i melken. Jeg klarte derimot ikke å opprettholde melkeproduksjonen ved å kun pumpe. Og nå går h*n kun på mme, og det har jeg egentlig funnet ut er like greit siden jeg slet så fælt med ammingen.
Gjest Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 Hadde brystbetennelse tre ggr nå med vesla,ammet henne hele tiden.Penicillinen jeg fikk hadde ikke noe innvirkning på amminga,og jenta mi ble ikke dårlig. Pluss at det lettet veldis at hun tømte det hele tiden.
Murmel72 Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Hei, Huff, medfølelse. Jeg hadde 3 brystbetennelser etter hverandre i fjor sommer rett etter fødsel, så jeg vet hvordan du har det. Jeg fikk også streng beskjed fra legen om å fortsette å amme selv om jeg gikk på antibiotika. Fikk da antibiotika som skulle være OK for babyen. Så jeg ammet, pumpet og gikk på medisiner. I etterkant fikk tulla vår kolikk som varte i 2 mnd, men jeg har aldri tenkt på at det var en sammenheng med antibiotikaen. Kanskje det var det? Jeg følger alltid rådet til legen over råd fra apoteket, selv om apoteket er eksperter på legemiddel. Legen er jo ekspert på kombinasjonen både legemidler og kropp :-) Lykke til!
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 fikk brystbetennelse da lille var 2 uker, de var harde som stein... og gjorde skit vondt... og fikk også beskjed om å helst la være å amme mens antibiotikakuren pågikk... (pga de -kan- bli dårlige..) Prøvde å amme igjen etterpå,men ga opp etter en uke der igjen...:/ kan forresten hjelpe å smøre brystene med olje og massere/melke deg...lindrer veldig:) god bedring..
Kosel Skrevet 18. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. august 2007 var ikke pga atnibiotikaen jeg ville gå over på mme. fikk også en antibiotika som ikke er skadelig for guttungen. Men fordi han ble så dårlig etter å ha spist. Begge mine bestemødre og et par venninner har måtte slutte fordi barna ble syke og når de kaster opp etterhvert måltid så tar de ikke akkurat til seg noe særlig næring... skal se de mengdene som kom opp...bare flyter utover.. syntes det er veldig synd... typisk at det måtte være NOE..i og med sv.skap, fødsel, amming har gått så greit. Koser meg like mye med ammingen som han gjør.. så håper antibiotikakuren tar kverken på betennelsen og vi kan gå tilbake til puppen i løpet av neste uke..
Blue Lady Skrevet 18. august 2007 #7 Skrevet 18. august 2007 Jeg har brystbetennelse nå og fikk beskjed om å fortsette å amme så masse jeg klarte. Eneste grunn til å slutte å amme var viss det kom gul-grønn betennelses guffe ut av brystet, da måtte jeg midlertidig slutte å amme på det brystet sa legen. Har ikke kommet noe rart ut av brystet. Babyen er jo den som er flinkest til å tømme brystet.
Kosel Skrevet 18. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. august 2007 reagerer ikke babyen din noe?? min illskriker som sagt og kaster opp.. nei jeg pumper for harde livet og fortsetter med mme til jeg får hvert hos legen på ny over helgen. Han (guttungen) er helt rolig, blid og tilfreds når han får mme - er som om jeg har trykket på en av-knapp, skriking, oppkast, uro - vips, borte borte borte... syntes det er ille at han skal bli dårlig av aT jeg fortsetter amme..
Blue Lady Skrevet 18. august 2007 #9 Skrevet 18. august 2007 Nei hun reagerer ikke, heldigvis. Tror jeg hadde gjort som deg om hun hadde reagert så voldsomt som din baby gjør. Har du betenneslse på begge brystene? Kanskje det er bare det brystet du har betennelse på han reagerer på? Eller tror du det er selve antibiotikaen han reagerer på? Kanskje du burde ta deg en tur til legen å få en annen type antibiotika? den jeg tar heter abboticin (eller noe lignende), jeg blir dårlig i magen av den, men så lenge babyen ikke reagerer så går det greit for min del.
Kosel Skrevet 18. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. august 2007 bare det ene mente legen, men jeg prøvde ut å kun amme på det andre brystet, men han ble like dårlig. mistenker at han ikke hadde vært borti noe særlig av dette tidligere...han virket veldig usikker på hva han skulle gjøre, hva jeg skulle gjøre, hva dette var for noe ol. så tar en tur til MIN lege til uken nå som jeg er kommet hjem fra ferie. - jeg får weifapenin 650 mg - 4tabl i døgnet - blir også litt uggen i magen av det, men hjelper å spise en youghurt eller to om dagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå