Gå til innhold

Trenger lenger tid enn normalt....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fikk jeg vite at snuppa vår "trenger nok mere tid enn normalt for å tilpasse seg", da jeg hentet henne i barnehagen. Hun begynte 6 august. Jeg har spurt hver dag hvordan hun har hatt det, og fått vite at det "går så bra så", men i går fikk jeg altså klar melding. Hun gråter når jeg går og når jeg kommer for å hente, spiser og drikker og sover i barnehagen, men er altså tydeligvis ikke tilvent ennå. Liker å sitte på fanget og kose, og er litt reservert for å gå rundt alene.

Jeg sa bare "å ja.." og fortalte at jeg da fortsetter å kutte dagene på jobben så mye jeg kan for å hente tidlig.

Så nå lurer jeg på: Er det noen her inne som har lyst til å dele historien sin om hvordan tilpassingen går for minsten? Jeg er litt nysgjerrig på hva som er "normal tilvenningstid" for en ettåring, nemlig.

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er normalt jeg, men min lille pode gråter hver dag når jeg jeg går og når jeg kommer tilbake pluss et par ganger til om dagen når han ser døra og kommer på at mamma er borte..Han har gått i barnehage i to uker nå, og han gråter fortsatt. Håper det går over snart, for det er fælt å dra fra han når han gråter...De i barnehagen har sagt at alt er normalt, noen gråter mer enn andre, men at det går bedre etterhvert. Noen husker bedre bare :-)

Skrevet

Akkurat som min gutt. Har vært 2 uker i barnehagen nå og griner mye. På fredag skrek han nesten 2 timer i strekk, men i dag har han feber så han var sikkert ikke bra på fredag. Synes det er forferdelig. Er redd for at de ansatte skal bli "lei" han.

Vet at det er vanlig å grine litt når mor/far går, men det går vel stort sett fort over.

Skrevet

Uff, om ungen min hadde grått i to uker, hver dag, mye og lenge, så hadde jeg droppa barnehagen for en stund jeg altså...prøv igjen om et par måneder?

Skrevet

Da tror jeg det bare vil bli værre. Skikkelig mammagutt, og bedre blir det nok ikke om han skal være lenger hjemme med meg. Neida, jeg gir han ennå litt lenger tid. Må jo snart gå over.

Skrevet

Min gutt på 17 mnd begynte i bhg torsdag 2 august. Da var vi der 2 timer. Fredagen var jeg der sammen med han en halvtime og så dro jeg. hentet ham etter 5 timer, hadde gått strålende. Mandagen etter var han der full dag alene (0730 til 1530) og det har ikke vært noe skriking (kun bittelitt sutring når jeg har gått et par ganger) å snakke om. Så det har gått over all forventning. Han er en veldig trygg og selvstendig gutt :)

Det blir bedre!!! Ikke gi opp :) Han har vært hos dagmamma siden juni (venninne av meg)

Skrevet

Jeg er pedagogisk leder på en småbarnsavdeling og synes ikke det høres ut som dette er noe "unormalt" på noen måte.

Tror personen som snakket med deg formulerte seg litt klønete.

Min datter var 10 mnd da hun begynte, og hun likte heller ikke å bli "forlatt" på gulvet i starten. Det tok en god del lenger tid enn to uker, ja! (uten at jeg husker direkte hvor lang tid nå)

Det går seg til!

Skrevet

Takk for alle svarene! Snart kommer den virkelig harde hverdagen hvor jeg ikke kan kutte dagene så mye og ofte som nå....så jeg håper hun slår seg til ro snart.

Hjemme er hun kjempeflink til å leke alene og er nysgjerrig på alt, så i utgangspunktet er jeg optimist :-) Og så har jeg begynt å synge henne i søvn på kvelden, da blir hun kanskje ekstra trygg.

Skrevet

Huff..jeg blir skikkelig vond av å lese dette..synes synd på dere som må "forlate"ungen deres..ikke ment som kritikk altså, bare som medfølelse..og er så gla jeg slipper å "forlate"lille jenta mi på leeenge ennå..

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...