Gå til innhold

Noen gode råd for å komme igang med ammingen? (litt deppa...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke helt fått igang produksjonen enda, forrige gang så kom den aldri helt i gang, men har så lyst til å få det til denne gangen...

Brystvortene er allerede veldig såre, han suger så hardt for å få ut den lille melken som er.

Tror dere det hjelper å bruke en elektrisk brystpumpe + å amme med skjold?

Alle gode råd mottas med STOR takk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pumping kan ihvertfall være greit for å stimulere produksjonen. Anbefaler Medela Swing, veldig behagelig og enkel pumpe.

Har ikke erfaring med å bruke skjold, men det skal visst være godt i forhold til såre brystvorter.

Prøv å pumpe deg hver andre time for å maksimere produksjonen.

Veldig slitsomt mens det står på, men du merker bedring etter 2 dager allerede.

Ta også gjerne kontakt med ammepoliklinikk for å sjekke at han har riktig sugeteknikk. Hvis ikke han har nok pupp i munnen blir du mer sår.

Skrevet

Ikke stress det. Kos deg med babyen og gi flaske. La nå alle ammehysterikere få være i fred og konsentrer deg om å være mamma og ikke amma, så blir livet så mye lettere!

Skrevet

Har ammet mine 3, og det tok litt tid før melken kom med sistemann. Var ikke før på dag 4 at man kunne si at han ble mett av det han fik. Men han var flink å "jobbe" og du verden så sår jeg ble... Auuuu.. men ga ikke opp..

Fik sånn skjell på sykehuset som jeg brukte imellom ammingen, og så brukte jeg ull ammeinnlegg (får det på apoteket).. og litt salve.. men husker ikke navnet på den.

har du prøvd noe av det ? Vet at noen har måttet bruke skjold fordi de var så såre... husker det var nesten jeg satt der og grein fordi det gjorde så vondt... huff..

Kansje ringe ammehjelpen for gode råd ? De har sikkert noen tips til deg...

Skrevet

Jeg skal forsøke både skjold og pumpe - ringer baby shop og hører om de har til leie.

Hadde på forhånd bestemt meg for å ta dette med knusende ro, men når babyen først er her så vil jeg få det til og blir litt stressa og lei meg når det ikke funker... :o(

Jeg gir såklart erstatning da, han skal slippe å være sulten stakkars.

Skrevet

Jeg har fått sånn spray på sykehuset og krem.

Liker både vørterøl og munkholm så da sender vi gubben på butikken! :o)

Godt å høre at det ikke bare er meg som sliter, hun jeg delte rom med på sykehuset var en melkeku fra dag en!!! Hun spurte om hun skulle amme min baby??? Men det følte jeg ble litt sært - så jeg visste ikke hva jeg skulle si jeg... :o) Latet som om jeg ikke hørte det.

Skrevet

Vær så snill å prøve Purelan salve fra apoteket før du gir deg på bakgrunn av såre brystvorter!! Jeg hadde et sår der det så ut som brystvorten skulle falle av og det leget seg på bare et par dager :)

Jeg mener at en blir like sår av pumping som av amming jeg altså. Vær nøye med ammestilling, pass på at lille ikke blir "hengende" i brystvorten, støtt opp ammearmen din veldig godt. Og sørg for at lille får heeeele brystvorten inn i munnen og ikke bare det ytterste. Du kan gjerne prøve skjold, det hjalp en venninne av meg veldig godt!!

Skrevet

Ja, må stresse ned - går seg til. Bare storesøster kommer ned på jorda igjen så vi får litt husfred! :o) Hun er bare så stolt og glad stakkars vennen min! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...