smurfen :o) Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 I dag tidlig når adrian våknet var han helt fin, som vanlig. *Plutselig noen minutter etterpå så hører jeg han mjauer skikkelig(ikke slik hanj pleier). Da jeg kommer ut ligger han på gulvet helt slapp med tungen ut og puster raskt. Jeg var rett og slett sikker på at han skulle dø. Dro i all hu opg hast til dyrlegen. Han var litt piggere da, men gommene hans var helt hvit og buken hard. Nå ligger han på dyreklinikken for å bli undersøkt og må mest sannsynlig bli til i morgen. Jeg får en telefon når de vet mer. Kjenner dette blir en tung dag.... håper bare han blir bra for han er verdens beste katt!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Uff det må være forferdelig! Håper de finner ut av hva som feiler han og at han blir bra igjen! Ikke noe gøy når kjæledyrene blir syke! Krysser fingrene Klem
Gjest Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 Åh så forferdelig! Jeg må si at jeg føler med deg masse masse! Det er aldri gøy når dyrene våre blir syke. Ei heller barna. Krysser fingrene for at det ikke er noe farlig, og at han kommer hjem i kveld, frisk og rask..
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Dette hørtes skummelt ut, godt dere fikk han til dyrlegen såpass fort. Det kan jo være alt mulig rart, umulig å gjette men de vet jo hva de gjør og har sikkert sett det før. Har hatt et par episoder med kattene mine jeg også, og det er tøft når det står på, men så godt når det går over! Han blir helt sikkert bra igjen, og han er uansett i de beste hender nå. Hold ut! Stor trøsteklem fra oss.
Millapril Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 Stakkars deg. Det er fryktelig med syke kjæledyr som ikke kan si i fra hvor de har vondt. Håper dyrlegen finner ut av det og kan hjelpe lille pus. Hvor gammel er katten din? Vi hadde katt i 18 år, og vet hvordan det er da de ikke er pigge. Krysser fingre for dere!
smurfen :o) Skrevet 18. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. august 2007 Det viser seg at pus er kronisk syk. Han har vann i buken(de vet ikke helt årsaken) og de mener at det ikke er stort de kan gjøre. Han blir der til i morgen for å ta noen siste prøver. Vi håper at de ihvertfall sier at han kan leve en stund til uten for mye smerter. Kjenner faktisk at jeg er helt knust av tanken på han kanksje ikke skal være sammen med oss så lenge til.For han er nemlig verdens snilleste, mest kosete og kjærlige katt med en helt spesiell personlighet. måtte bare få ut litt av frustrasjonen her.
Millapril Skrevet 18. august 2007 #7 Skrevet 18. august 2007 Huff så trist å høre. Føler skikkelig med deg nå. Håper han ikke har store smerter og at dere kan få litt tid sammen fremover. Katter er helt fantastiske dyr og man blir så vanvittig glade i dem. Alle har sin egen personlighet og blir et kjært familiemedlem.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 18. august 2007 #8 Skrevet 18. august 2007 Åååååå så trist å høre!! :-( Håper de kanskje kan lette litt på vannet ved å kanskje gi han vanndrivende medisin? Jeg hadde en dachs som var født med for stort hjerte, når han ble gammel (ble 16 år) så førte det til at han fikk vann i buken. Da gikk han på vanndrivende medisin en god stund. Håper de kan hjelpe pusen din litt....forferdelig triste greier! Stooooor trøsteklem!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 18. august 2007 #9 Skrevet 18. august 2007 Uff, det var triste nyheter :-( Håper de kommer med gode nyheter, det er ikke noe moro å vite at de har smerter. Skjønner at du er lei deg nå.
Gjest Skrevet 18. august 2007 #10 Skrevet 18. august 2007 Åh nei.. så trist.. Jeg føler med deg. Dette var ikke lett nå. Sender deg alle mine trøsteklemmer og en skikkelig godbedringstanke til pusen din. Håper det er noe de kan gjøre for at han skal ha det bra!
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 19. august 2007 #11 Skrevet 19. august 2007 Hei, Skjønner veldig godt at dette ikke er noe kjekt. Vi tok livet av hunden til mannen min for 1 1/2 uke siden. Den var 13 år og ett fullverdig familiemedlem. Man blir bare så utrolig glad i de. Mannen min var helt knust, men der var det ingen vei tilbake. Hun hadde store smerter og kunne nesten ikke gå lenger.
Bellen^2 Skrevet 19. august 2007 #12 Skrevet 19. august 2007 Uffda, det var leit å høre. Store trøste klemmer til deg og pusen!:/ Håper de har noen gode nyheter til deg etter at de siste prøvene er tatt, og at dere får kose dere med han litt til. *stortrøsteklem*
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 19. august 2007 #13 Skrevet 19. august 2007 Hvordan har det gått med pusen din Aprilsmurfen?
smurfen :o) Skrevet 19. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 19. august 2007 Katten er alvorlig syk og kommer mest sansynlig til å dø om ikke så lenge. Vi fikk han med hjem, da vetrinæren mente at han ikke hadde så store smerter nå. Han er slapp nå og hvis vi merker at han ikke er helt som han skal så avliver vi han. Ikke noe vits i å pine han for at vi skal være egoistisk. Har får masse kos nå og virker foreløpig fornøyd. Håpe han holder noen dager. Når vi var på dyreklinikken i dag, så ble vi rett og slett møtt på en dårlig måte. De hadde sagt vi kunne besøke pus kl 12, men påstod i dag at det hadde de aldri sagt. Hun assistenten var frek og sa at andre dyr var mye sykere enn han, så vi måtte vente (hun visste nok ikke hva vetrinæren skulle fortelle oss) Jeg ble skikkelig irritert og fortalte at slik gikk deet ikke ann å møte folk. Vi fikk ingen beskjeder om tilstanden i går før etter nesten 9 timer og feilinformasjon og frekk tone i dah. Hun bare himlet med øynene og begynte å gå i forsvar. Det var viktigere at de konsentrerte seg o dyrene enn om oss. virket ikke som hun brydde seg da jeg påpekte at vi faktisk betaler flere tusen kr for å ha katten der og at den betyr mye for oss. Hun var rett og slett så ubehagelig at jeg trodde jeg skulle gi henne en rett på tryne(unnskyld voldelig tankegang). Tenkte jeg skulle skrive et langt brev til sjefen der. Slik går det ikke ann å oppføre seg. hadde tenkt å ta dem skikkelig neste gang seg så dem, men da fikk vi den triste nyheten og jeg bare gråt. Håper vi får noen fine dager med han før han går bort. Kos mangeler det hvertfall ikke på. Takk for all medfølesle satte skikkelig pris på det!!!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 19. august 2007 #15 Skrevet 19. august 2007 Uff det er så trist når det går mot slutten :-( Og det gjør jo ikke saken bedre for dere å bli møtt med en sånn tone! Synes du skal skrive brev til sjefen hennes og fortelle hvordan dere opplevde møtet med henne, viktig å si fra om sånt! Du får kose masse med pusen din, stoooor trøsteklem
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 19. august 2007 #16 Skrevet 19. august 2007 Det var leit å høre. Man blir så glade i dyrene sine, de blir jo som barna man hadde før man fikk barn. Men jeg forstår avgjørelsen deres, og synes det står respekt av den. Det var nok ingen lett avgjørelse å ta. Håper dere får noen fine dager sammen og får kost dere masse. Synes du skal skrive det brevet til klinikken og la de vite hvordan en av deres ansatte møter folk. Antakeligvis vet de ikke om det engang.
Millapril Skrevet 20. august 2007 #17 Skrevet 20. august 2007 Triste nyheter dette her, føler skikkelig med deg. Husker da min pus ble syk hvor knust jeg ble. Man vil jo bare at de skal ha det så bra som mulig og da er det rett avgjørelse å avlive hvis de har smerter. Utrolig hvor frekke folk kan være, og da spesielt i en litt vanskelig situasjon. Synes absolutt du skal skrive klage når du får mulighet til det. Det er ingen måte å møte folk på, da bør hun ikke ha den jobben. Det koster jo så lite å være litt hyggelig og vise litt forståelse. Sender dere masse varme tanker nå og håper dere får kost dere med pus disse dagene! Klem fra oss
Två små trollungar Skrevet 20. august 2007 #18 Skrevet 20. august 2007 Skikkelig triste nyheter. Få håpe pus klarer seg så lenge som mulig uten for store smerter og at dere får så mye fin tid sammen som mulig! Synes absolutt at du ska skrive brev til sjefen og klage. De som jobber hos veterinærer burde jo skjønne at dyrene betyr veldig mye for eierne og klare å holde en hyggelig tone. Masse klemmer fra oss!
Bellen^2 Skrevet 20. august 2007 #19 Skrevet 20. august 2007 Uffda, det var leit å høre:( Godt at dere i hvert fall får litt tid sammen med pusen, da blir det kanskje litt enklere å forsone seg med det. Jeg synes også at det er flott om dere skriver et brev til ledelsen og fortelle om hvordan dere opplevde møte med denne assistenten. Det er rett og slett uhørt å bli møtt med en sånn tone i en sånn situasjon!
Solstråle72 Skrevet 21. august 2007 #20 Skrevet 21. august 2007 Uff dette var trist å høre. Føler med deg! Jeg har også mistet min katt og var da helt knust, ikke noe moro....Katter er bare så skjønne og kloke dyr.Våre husdyr blir som "barn" for oss og da er det trist at det skal gå slik, snufs snufs...... Og den frekke "fruen" du møtte gjorde tinge sikkert ikke lettere. Jeg også synes du skal gi beskjed til sjefen hennes om det du opplevde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå