Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei lita ei på 6 mnd som vi prøver å lære å sove, men har litt problemer med å få det til. Opptil for en uke siden ammet jeg 2-3 ganger hver natt. Hun spiser minst 1 porsjon grøt hver dag, så vi bestemte oss for å prøve å venne henne av med nattspisingen.

Hun sovner i 8-tida, og sover godt fram til ca midnatt. Etter det vokner hun ca hver time fram til kl 7. Hun gråter ikke, men ligger og vrir seg og småsutrer, og må få smokken. Sovner igjen i løpet av 5 minutter. Hvis ikke vi er der ganske kjapt, begynner hun å gråte, og vokner skikkelig. Synes ikke det virker som om hun er sulten, men vil bare ha kos. Prøver å ikke ta henne opp av senga. Hvordan kan vi få henne til ikke å vokne så ofte? Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Vet ikke om det hjelper deg.. Men gjør som dere gjør hittil,bare at dere gir flaske en gang i løpet av natten! flaske.....

Etter bare et par netter så sov eldstejenta her til det klokkeslettet vi hadde begynt og gi flaske!!og videre til morgenen! Etter da noen dager så sov ho hele natten.. Ble litt rotet det her,men håper du skjønte!!!:)

Skrevet

Tror du det er lurt å begynne å gi henne mat igjen?

Var det sånn dere gjorde det? Kuttet ut først, og så begynte å gi flaske? Hvor mye melk da? Full porsjon?

Skrevet

da ville jeg heller prøvt med litt vann.

Skrevet

Kanskje begynne med mer mat om dagen? Hvis hun kun får grøt en gang om dagen har hun kanskje behov for mat om natten?!

Skrevet

Jeg tror det er lurt å gi grøt på kvelden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...