Meg og bøllegutta!! Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Gutten min er tydeligvis inne i en periode med mye frustrasjon. Legger vi han på gulvet snur han seg rundt til magen med en gang og prøver å krabbe. Det ender med at han skyver seg bakover og havner lenger og lenger unna den tingen han vil ha tak i. Eller så ender det med at han blir stående i krabbepossisjon og svaie litt før han detter ned.......... Da blir han irritert og ligger og klager og jamrer etter kort tid!!! Utrolig frustrerende........... Setter vi han i vippestol så snur han seg rundt og klatrer ut av den.......... Turbo unge!!! Han er jo kjempemye blid også og kan ligge en del på gulvet alene også............. Han er som regel en drøm å legge. Legger seg ca 19.30.......... Står opp som regel rundt 8 og får pupp 2 ganger på disse timene............ Hvordan er deres 1/2 åringer??
Brokade Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Min på 6,5 mnd ligger som regel på ryggen og forflytter seg rundt omkring på gulvet på ryggen ved å gå opp i bro.. Han ruller seg til sidene .. men aldri over på magen. Prøver jeg å rulle han helt over på magen stritter han imot. Legger jeg han på magen kommer han ingen vei.. ligger bare å "svømmer", men han greier å snu seg til ryggen igjen selv. Når han snur seg står han i krabbeposisjon og borer hodet ned i gulvet og dytter seg selv rundt. I vippestolen er han festet med sele og da kommer han ingen vei.. Ellers vil han bare stå, hoppe og gå for tiden. Jeg holder han i armene og han går bortover.. Han kan også stå i sofaen på egenhånd (under oppsyn) og hoppe til han mister balansen og faller ned - d synes han er kjempemorsomt! Han sitter ikke selv enda. Han hyler, "prater" ganske mye. Nå er han veldig blid når jeg har begynt med fast føde.. men han er lei av babygymen sin og de fleste lekene så han blir fort lei av å ligge på gulvet selv - må somregel holde han med selskap nå for tiden.. men er han god, mett og fornøyd kan vi få ca.1 time for oss selv mens han leker. Vi legger han rundt 19:00 og det varierer litt hvor vellykket d blir.. har nettopp innarbeidet nye rutiner så d tar kanskje et par uker før det går seg inn. Akkurat nå er han over "krafsestadiet" og har begynt å slå på alt.. i bordet, gulvet på lekene osv.
catine Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 Vår gutt har ikke begynt å reise seg i krabbestilling, men han ruller rundt begge veiene, snur seg rundt i ring og aker seg litt bakover, og da er det litt likt som hos deg- han blir litt frustrert når det ikke er noen leker igjen rundt han:) Han klager og er litt sutrete på ettermiddagen, ofte veldig trøtt allerede i 17-17.30 tiden, men vi legger han ikke før 18.30-19. Han er superfornøyd når vi sitter på gulvet å leker med han, det liker han best. Han liker ikke å ligge så lenge å leke alene- (tror han er litt lei lekene sine også da..) Merker at han vil være nær noen oftest mulig. Han elsker å sprelle naken - da ligger han en god stund alene, men så er det jo denne tissingen da når de får av bleia.. så kan jo ikke gjøre det hele dagen. Han sover ikke natten gjennom, er våken sånn i gj,snitt hver 3. time..
Anonym bruker Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Det er jeg som har den "hunde-babyen" som er referert til i et annet innlegg.. Hun åler seg dit hun vil, har holdt på i snart en mnd nå. Hun er alltid på farten og skal utforske alt hun kommer over - gjerne i ro og fred. Hun er ikke så glad i egen mat, vil helst bare spise eller smake på det jeg putter i munnen, og det kan hun ikke pga alt som små bebiser ikke skal spise. hun øver seg på å sitte og å reise seg fra sittende stilling i badebaljen. Det får hun til, dessverre, så badinga går mest ut på å dytte henne ned i vannet.. Ellers så er hun veldig blid - helt til hun blir akutt sulten eller trøtt. DA er det kaos her!!! Hun sover ganske godt om natta, er oppe 1-2 ganger og får da flaskemelk. Ja, jeg vet, det er fyyyyyyy, men ellers hyler hun seg helt svett og slutter ikke. Tro meg. Vi har prøvd.
Brokade Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 Nei så rart... i dette øyeblikk rullet han fra mage til rygg for første gang... deretter gjorte han det en gang til.. og en gang til hehe.. Jeg skrev jo nettopp at han ikke hadde begynt med d enda
lillespire-april09 Skrevet 18. august 2007 #6 Skrevet 18. august 2007 Ganske likt her... jenta mi blir såååå irritert når ho ikkje klarer å krype og få tar i lekene ho vil ha.... er akkurat begynt å åle seg fremover (noen cm) etter å bare ha gått bakover noen uker no.... Her må vi opp kl 6 hver dag! ammer henne ein gang om natta.... Grøt om kvelden.
Gjest Skrevet 18. august 2007 #7 Skrevet 18. august 2007 Gutten vår på 6 1/2 mnd er av den rolige sorten. Han kan snu seg fra rygg til mage, men gidder sjeldent. Legger vi ham ned på ryggen leker han med tærne sine, ligger han på magen snurrer han fornøyd rundt sin egen akse og skyver seg bakover i sånn passe foreldrevennlig tempo. Litt frustrasjon er det jo å spore de gangene han prøver å komme seg framover og ikke får det til, men som regel finner han raskt noe annet å leke med. Ellers er han veldig ivrig på mat, og det meste er nam nam og går rett ned. Vi er allerede oppe i 3 1/2 måltid med fast føde, og det har gjort ham til en mye mer fornøyd unge...han burde kanskje fått fast føde litt tidligere selv om vektoppgangen var bra og hs mente vi kunne vente.
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 18. august 2007 #8 Skrevet 18. august 2007 Jenta mi ruller rundt fra både mage og rygg,prøver å sette seg opp på rumpa. Sitter stødig om e setter ho fra me på gulvet. Står på alle fire, avogtil står ho på føttene og har henda i gulvet med rompa rett opp;) Åler seg fremover,bakover rundt i ring. Krabber et par steg,men detter fort sammen i henda. Legger seg mellom 8-9 og sover HELE NATTA gjennom uten et eneste måltid. Får mme ca kl 8.30, 1 1/2porsjon grøt m/frukt kl 12, 1 middagsglass kl 16+vann,kveldsmat kl 20 Ho er en drøm i forhold til det storebroren var:)
Bea80 & Gullgutten Skrevet 18. august 2007 #9 Skrevet 18. august 2007 Vår lille turbo på 6 1/2 mnd har ålt seg i over 1 mnd nå, han åler seg runt over alt og prøver å ta ting han ikke har lov til....hehe. Han setter seg litt opp på kne men står bare og vipper før han detter ned igjen. Han setter seg også opp på albuen, men kommer ikke lengre enn det. Sitter fint i høystolen når han spiser, men han liker jo best å grise og gjøre seg til.....hehe. Står endel ved bordet og syns det er kanonkult, men vi må holde et par hender klar, for får han øye på noe han vil ha så slipper han taket uten å bry seg om at han detter..... Liker også å gå hvis vi holder han i hendene. Når han ligger i våres seng om morningen, så åler han seg også til han hadde føket utav sengen hvis vi ikke hadde passd på. På stellebordet vil han kun snu seg over på magen, slik at jeg får svettet endel ved hvert skift...hehe.......Litt travelt med en som ikke er i ro, men det er nå kjekt også. Han har begynt å våkne endel om nettene, så har nok en liten kosegutt.....Våkner av og til to ganger før vi legger oss, og en til to ganger til ila natta...... Han spiser grøt, skive/skorper/mariekjeks, middag og grøt til kvelds. Pupp får han utenom;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå