ottilie Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Vet jo barne og ungdomsarbeider og førskolelærer men er det noen andre studier man kan ta for lettere å få jobb innen dette? Gjerne hjemmestudier også.
BettyBoob Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 pedagogikk skulle jeg tro er veldig relevant da de har ped. ledere i bhg f.eks:)
3b@rnsmor-30* Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 er ingen ting som kreves for å jobbe der. de er faktisk mest ute etter folk med erfaring, fremfor utdanning.... jeg sitter selv mye i sånne intervjuer for assistenter i skolen og på sfo som tillitsvalgt.... men du kan jo så klart ta alt med ped. men du får jo ikke en dritt mer penger da... for de krever ikke utdanning og lønner da ikke etter det... så er du førskolelærer eller har høyskole-utdanning er du egentlig "overkvalifisert"..... og har egentlig kun krav på assistentlønn, eller maks fagarbeiderønn om de er greie med deg og gir deg litt kompensasjon for mye utdanning.. mulig det ikke er likt alle plasser, men sånn er det i hvertfall her i kommunen.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 lærer, spesialpedagogikk, sosialpedagogikk, barneværnspedagog. alt med pedagogisk utadding er i og for seg å foretrekke men det kommer jo and å hva du ønsker å ha ansvaret for. som assistent trenger du ikke noen utdanning men som du selv foreslår kan du ha barneog ungdoms arbeider. førskolelærerne er de som står for hovedparten av pedagogstillingene i barnehage og er vel lettest å få en pedagog stilling med denne utdanningen grunnet den er siktet inn nettopp på barnehage og sfo. så om du ønsker å jobbe i bhg og ha ansvar for en avdeling eller bli styrer andbefaler jeg førskolelærer utdanning. men vil du ha et videre spekter med arbei innen for barn, så ville jeg under søkt mere på flere utdanninger hva det var som passet meg best i forhold til hva jeg kunne tenkt meg. som førskolelærer kan man også jobbe som ærer på barneskolen men kreves et år ekstra på noe som kalles paps. og man kan jobbe ange forskjellige steder også innen barneværn. men oftest er det barnehage,sfo og skole.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 en førskolelærer har høyere lønn enn en assistent og er ikke overkvalifisert til jobb i barnehage. hvor har du det fra.?
Mage Mi Sa Jo Skrevet 18. august 2007 #6 Skrevet 18. august 2007 du bor i konsberg og der krever di faktisk at man skal ha førskolelærer utdanning som pedagog i bhg, og de skal helst ha erfaring i tillegg de er ikke så interesert i nyutdannede. lovverket sier at man har krav på tarifflønn og som førskolelærer finnes det da en minstelønn, som er en del mer enn en assistent lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå