Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det skade pcen å aldri bli slått av? Eller spiller det ingen rolle? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, den gjør ikke det, den står i hylla bak sofaen(bokhylla) og blir tatt ut når vi skal bruke den. Stortsett bare litt på kvelden etter lillemor er i seng. Vet ikke om det skalder, er sikkert ikke bra for pcen å aldri bli nedkjølt.

Skrevet

Jeg bruker laptop, som går i dvalemodus når jeg lukker lokket. Jeg skrur den av sånn helt iblant, alle pc-er har godt av å få restartet seg en gang i blant.

Skrevet

Vi slår den av om natta, ellers står den på.

Skrevet

Har lap-top som står på hele døgnet. Slås av når jeg reiser bort..... Går i hvilemodus etter så så lang tid

Skrevet

slår den av om natta vi..

og på ukedagene rekker vi oftest ikke å slå den på om morgenen, så da er den ikke på før vi kommer hjem fra jobb.

Skrevet

Stasjonæren er det ikke alltid blir slått av til natta, men som regel. Bærbaren blir alltid slått av når den ikke er i bruk. Liker ikke å ha data på hele døgnet. Sikkert bare tull, men er så redd for brann. Men i så måte har jeg en del andre fobier også da, så hehe

Skrevet

men er det skadelig at den står på hele tiden? vi har pcer på jobben som laldri blir skrudd av

Skrevet

Vi har ikke mindre enn 3 pcer (skikkelige nerder), to laptoper og en stasjonær. Den stasjonære er et digert rakkel som vi ikke ville fått sove om den sto på siden den har så stor vifte, mens laptopene står på så og si alltid.. I allefall min, samboer er nok litt flinkere å slå den av.

Tror ikke det gjør så mye om den står på, du merker det kanskje med et par tiere på strømregninga... Men det er greit å restarte i allefall en gang i uka, særlig hvis du har Windows Vista, den største dritten som noensinne har eksistert ;)

Skrevet

du forkorter levetiden gangske mye på en pc, om den ikke blir slått av, det har jeg blitt fortalt, og erfart...

Samler seg masse støv og sånn i maskinene, og står de da på hele tiden, kan de lett ta fyr, men om det er tilfelle vet jeg ikke da men...

Skrevet

Jeg har laptop jeg og, men slår den av om natta

Skrevet

står på hele døgnet:O) restarter seg selv vist den blir for varm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...