Cathy. Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Hei. Jeg er i uke 36, og har begynt å få litt vann i kroppen. Samtidig med at jeg begynte å "ta inn vann" begynte jeg også å få vondt i leddene på alle fingrene, kan våkne på natta av at de er helt stiv, og gjør vondt - har noen en forklaring på hva dette skyldes?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Jeg hadde masse vann i kroppen forrige svangerskap, men fikk aldri vondt i leddene. Men jeg mistet følelsen i fingrene og kjente prikking veldig ofte. .... hmmm,.......
LilleMamsen Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 Hei Jeg har også veldig vondt i fingrene, spesielt om morgenen når de har vært rolige lenge. Jordmor mente det kom av vannansamling. Ikke farlig, men veldig ubehagelig.
Cathy. Skrevet 18. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2007 Hei Takk for svar - regnet med at det hadde en sammenheng med vannet i kroppen, men greit å vite at andre har hatt samme erfaringer.
lenis&bebis Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 Samme her. Er 34+4 nå. Våkner med stive vonde fingre om morgenen, og ringen har begynt å bli litt trang.. Er nok vann ja. Håpet jeg skulle slippe unna...
Gjest Ut på tur Skrevet 18. august 2007 #6 Skrevet 18. august 2007 Jeg fikk vite at de vonde fingrene(har ikke hatt gikt men vil tippe det kan ligne) og hender som sover har sammenheng med at kroppen nedprioriterer blod ut i fingrene. Nå er det babyen som har første pri. Dette er ikke farlig bare ubehagelig
Anonym bruker Skrevet 18. august 2007 #7 Skrevet 18. august 2007 Det er fordi den økte vannmengden i kroppen, presser på nervene. Og kroppen prioriterer å sende blodet og væsken til babyen, og de vitale organene dine. Hender og føtter er liksom ikke så "viktig". Jeg her det på samme viset, både i hender og føtter.... På morgenen kjennes det ut som jeg går på puter, og har hansker på hendene....skikkerlig ekkelt...får også veldig vondt i leddene. Føler meg litt som Jahn Teigen.....hehe....
mamma og Mille HØYGRAVID Skrevet 18. august 2007 #8 Skrevet 18. august 2007 Jeg er også veldig plaget av det. Beste tips er å ha dem i kaldt vann over litt tid. Det hjelper en liten stund hvertfall. Prøvd både fysio og akupunktur uten at det egentlig har hjulpet noe særlig slik jeg ser det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå