Gå til innhold

Dere med 6. mnd. gamle babyer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan ser dagene deres ut mht måltider?

Når på dagen får de mat og hva?

Jeg har nettopp startet med et grøtmåltid om kvelden, noe han ikke er særlig glad i, men lurer litt på når jeg ska innføre noe på morgenen eller dagen også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillemann er 6,5 mnd.

Han får grøt til formiddagsmat i 10- 10.30 tida. Også får han middag ca kl 15 (middagsglass med grønnsaker) og så får han grøt til kvelds i 18.30 tida.

Det er foreløpig det han får av fast føde, siden han ikke er helt oppe i full middagsporsjon enda. På kvelden har han ikke så stor appetitt heller, så det er vanskelig å få i han hel porsjon.

Jeg innførte grøt på formiddagen allerede en liten uke etter at han begynte å få grøt om kvelden. Han sov mye bedre om kvelden etter at vi begynte med det! Lillemann var veldig skeptisk til grøten i starten, men nå liker han det godt.

:)

Skrevet

07.30: melk

09.30: grøt

13.00: banan eller fruktmos + melk

16.00: middagsglass

19.00: grøt

Han får vann å drikke til måltidene. Men etter kveldsgrøten får han ei flaske melk på senga.

Skrevet

Min er 6,5 mnd og han får:

-Grøt/Middag ca. kl. 12:00

-Kveldsgrøt kl. 17:30

Utenom dette får han brystmelk når han vil.

Skrevet

Han spiser forøvring full porsjon begge disse måltidene.

Skrevet

Takk for svar dere! Greit å se hvordan andre gjør sakene:)

Tror jeg skal prøve meg litt på grøt i 12-13 tiden slik som du Vannmannen. Så får jeg håpe han får smaken på det etterhvert;)

Skrevet

Min var heller ikke noe glad i grøt til å begynne med, men det kom seg etterhvert. Jeg passet på at han var veldig sulten når han skulle få grøt og da gikk det seg til etterhvert. Nå blir han kjempe glad når han ser det kommer mat. Men må si at han fortsatt er mer glad i middag enn grøt.

Skrevet

Han var veldig sutrete på dagen før jeg begynte med fast føde (ble sikkert ikke orntlig mett på pupp).. så var det en overgang der d sikkert var litt uvant for magen.. men nå er han blitt myye blidere og sutrer nesten ingenting når han er våken.

I starten lagte han rare grimaser når jeg ga grøt/middag.. men han ville ha likevel.. da spiste han bare bittelitt.

Nå etter ca 3 uker m smaksprøver sluker han grøten.. d går fullstendig på høykant.. skje etter skje og går d for seint ja da får jeg høre det :P

Middag er nok fortsatt litt uvant for han.. men han liker d også.. så pleier han få noen tskjeer med banan/pære youghurt etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...