nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 snuppa liker ikke vann. hun drikker litt hvis hun er kjempetørst, men kun da. pleier somregel å spytte det ut... vi har prøvd å venne henne til å drikke vann, jeg holder på konsekvent, men sambo gir henne eplejus (godt utblandet, men uansett). han mener at det er viktig at hun får i seg væske. selvfølgelig er det viktig, men hun må lære å drikke vann også! Vi har prøvd siden hun var ca 6 mnd, nå er hun 12,5 mnd. også syns jeg det er dårlig gjort at vi har blitt enige om å kun gi henne vann, så gir han jus "bak min rygg"... finnes det noe annet enn vann og melk(hun liker ikke det heller...) som ikke er skadelig for tennene som jeg kan gi henne? er så dritt lei av at vi skal være uenige om sånne småting!
mai mammaen til to Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 datteren min liker ikke så særlig godt vann heller.. men har begynt å ta pitte litt saft oppi..bare sånn at det så vidt er farge på den... da drikker hun det... hun er no 15 nd..og begynte ikke å like melk sånn helt før hun var en 13-14 mnd.. no elsker hun det... hun drikker så mye som jeg gir henne..hehe.. så det forandrere seg plutselig...
Gjest Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 Kan dere ikke prøve å gjøre eplejuicen tynnere og tynnere så den til slutt er bare vann? Da blir hun kanskje vant til vannet etterhvert? En må ikke gi opp. Snuppa mi likte heller ikke vann i begynnelsen, men jeg fortsatte å gi henne til hun ble vant til det. Prøv også å blande kokt vann (varmt) med kaldt springvann, så det blir lunkent. Iskald vann er ikke så godt for de små. Lykke til!
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 18. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2007 er det vi gjør med denne jusen, da... skulle lisom ta mindre og mindre så den til slutt var helt utblandet og det smakte bare vann... men han gir henne 50/50... "ække godt med vann til frokost!" sier han. hun får vann til middag, men ikke mye. på varme dager har jeg sendt med jus i bhg for at hun skal drikke.... håper hun snur og blir like glad i melk som din ) selvom det ikke er noen tørstedrikk det heller... he he
BettyBoob Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 er enig med deg, men vet ikke helt hvordan dere skal få det til! min gutt har alltid elsket vann og drikker kun det og melk. Han er 17 mnd. dattera til ei venninne av meg fikk eplejuice på flaske i senga til hun var 4-5 år...... ikke noen ønskelig situasjon for noen. Stakkars små tenner. Håper det snur og at hun klarer å venne seg til vannet hørtes ikke dumt ut å blande tynnere og tynnere! Men da må dere begge være med på det og være knónsekvente da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå