Gjest Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Er førstegangs og skal ha baby i januar. Bare lurte litt på om jeg kunne få noen tips om hva dere har kledd på deres barn? Vi har det alltid ganske varmt inne og skal man på besøk og sånne ting trenger man vel kanskje ikke så mye klær på dem? Hva gjorde dere? Hva med når man skal i butikken eller ut og trille? Jeg har kjøpt en fleecepose til vogna. Trenger man mye bodyer i ull og slikt? Har allerede fått en del bodyer i bomull. Vet at dette kommer veldig an på barnet også, men litt erfaringer er alltid bra!
gla_mamma Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Vi brukte stort sett bare bodyer i bomull. Body og bukse på, og så fikk vi mange fine strikkete jakker og bukser som vi kledde på han når vi skulle ut. I vogna lå han slik i fleeceposen og det var mer enn varmt nok. Når vi dro ut med han i bilstolen hadde han på seg det samme med mindre det var ekstremt kaldt ( da brukte vi en sånn mini bobledress - kan jo bli innmari kaldt her nord da ) Oppå bilstolen la jeg et pledd så han ikke skulle fryse og få kuldesjokk når vi gik ut og inn av bilen...
Gjest Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Hadde ikke vinterbaby men fikk ei jente i August sist. Når det ble kald & gikk mot vinter så kledde vi på jenta vår body,strømpebukse,sparkedress, lue, bobledress m/votter og hel fot på også hun la i voksipose ned i vogna :-)
theafranord Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 Heisann.. Har 2 vinterbarn jeg. Veldig forskjellig fra barn til barn...men en hovedregel er at du kan kjenne etter i nakken til babyen at han ikke svetter, for det er ikke bra. Ull er best uten tvil......Den puster mye bedre enn bomull også blir ikke barnet kald når han blir fuktig. Jeg brukte voksipose ute......og kledde han etter været... Synes mange i dag er så uforsiktig med nyfødte.....går bare rundt med de på armen i vanlige klær og ikke engang et trygt og godt baby pledd rundt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå