Gå til innhold

Regnskapsskolen NKI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et par spørsmål til dere som tar/har tatt det studiet.

Jeg ser det er to eksamener, en skriftlig og en hjemmeeksamen. Holdes eksamen nummer 1 på en skole eller lignende? Hvor kan man i så fall finne ut om det holdes eksamen her i byen? Det holdes i alle fall ikke klasseundervisning her, det klarte jeg å finne ut.

Og så lurer jeg på hvor mye tid dere bruker i uken/hver dag på skolearbeid? Og er det veldig vanskelig? Hadde såvidt litt økonomi på videregående (var daglig leder i ungdomsbedrift), men det var jo bare enkle greier.

Så til det siste spørsmålet mitt. Jeg ser det koster rundt 20000,-. Var inne på Lånekassen sine sider, og hvis jeg gjorde riktig kom det opp at jeg kunne få litt over 40000,- i lån. Stemmer det når skolen bare koster halvparten?

Mange spørsmål her, men setter stor pris på svar:) Skolen jeg egentlig skulle gå på til høsten ble lagt ned pga for få søkere, så da må jeg finne på noe annet:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

jeg tar regnskapsskolen, startet i jan 07.

Du må selv undersøke på viderefående skoler, eller på voksenopplæringssenter, om du kan avlegge eksamen.

Så sant det er mulig å ta eksamener, så er det ikke så nøye hvor. Der du søker blir godkjent eller ikke av nki.

jeg tok på et voksenopplæringssenter, og der har de kun noe fag som de som ikke har godt karrakterer fra ungdomsskolen, også er det datakort.

En del invandrere tar også opplæring i norsk.

(det er på den plassen jeg tok eksamen )

Jeg bruker mange timer i uka,og sitter med det hver dag, og synes det er fryktelig vansklig, vurderer nesten å avslutte, men jeg får se....

Og det med lånekassen kan nok stemme ja, men der er jeg ikke helt sikker...

om du har lyst til å vite mere, kan jeg litt senere fortelle deg sånn raskt hva det gjøres, og hva en lærer....

Skrevet

Tusen takk for svar på begge innlegga mine:) Det høres vanskelig ut ja, kanskje det blir litt for mye for meg siden mini ikke har barnehageplass. Så heller vel kanskje mest mot kontormedarbeider nå. Det med eksamen var veldig greit å få oppklart!

Du får ha lykke til videre:)

Skrevet

der var du ja....

jeg får dette av nav,trygd, og jeg har en jente som skal på skolen til mandag (1 klasse ) også han jeg en på 1 år, de på nav, anbefalte meg å søke barnehage til minsten, litt kanskje 2 dager...for å kunne sitte mere sammenhengende...

så ja det er vasnkelig.....men godt jeg fikk oppklart noe da...hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...