Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt vonde trykk i ryggen i hele dag.. det gav seg i 22-23 tiden, men har nå begynt å melde seg igjen...

i dag har trolig litt av fostervannet gått, og jeg var på kontroll i går og legen strippet meg... han sa jeg var moden og hadde litt åpning..

jeg skal tilbake igjen i morgen og sjekke fostervann, men kan jeg kreve at de tar vannet mitt?

jeg er jo moden..

og de skal uansett ta det på mandag..

men hvorfor ikke i morgen liksom.. jeg vil ha ut ungen så fort som mulig nå... jeg orker ikke mer... hva er vits i å vente til mandag om jeg er moden? jeg er jo 14 dager over tiden nå..

noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Min erfaring tilsier at de ikke gjør det. De har en dum regel om at vannet kun kan tas etter fødselen har vært i gang i 7 timer. For min del regnet de fødselen som startet først da jeg ble lagt inn med 5cm åpning. Da hadde jeg ligget med 5 min mellom riene i tre døgn... Av og til er de for fastsatte på at det skal gå mest mulig naturlig.

Hvis de uansett skal ta det på mandag, og du alt er 14 dager over skjønner jeg ikke at de ikke bare kan ta det. Det er jo ikke bra for verken mor eller barn at overtiden blir så lang.

Tror det nytter å å sette seg litt på bakbena og kreve at de tar det faktisk. Det er litt for enkelt for dem å bare vente noen dager ekstra. Gjør det vanskelig for dem.

Skal krysse fingrene for deg og sende litt "stå på krava"-vibber

Skrevet

Hei og god morgen Ser at vi følger hverandre som hånd i hanske vi to.. Er også 14 dager over i dag, og ble sendt hjem fra overtidskontroll med samme beskjed som deg. Moden og to cm åpning...Legen strippet meg, og siden det har jeg hatt sterke kynnere hele natta og masse blod blandet slim, men de ville ikke sette meg i gang før mandag 7.30. Hos meg var det fordi føde avdelingene var fulle og de ikke hadde ledig jordmor, for det kreves visst nærmere oppfølging når de setter i gang isteden for at det går av seg selv...Krysser alle fingre og tær for at både du og jeg føder i dag....kanskje du alt er i gang siden denne meldingen ble skrevet i natt :o) Stooooor trøste klem fra meg til deg...hold motet oppe, det er ikke lenge igjen nå!!!!

Skrevet

nei her har enda ingenting skjedd...jeg hadde vondt helt til klokken var rundt 3 eller noe, men så gav det seg selvfølgelig igjen!

skal på kontroll nå..drar om 10 min.. samboer skal være med, og han er litt mer kvass enn meg, så jeg håper han får dem til å gjøre som jeg vil:p hehe...

ønsker deg lykke til ninja! håper ungen kommer før mandag for oss begge!

Skrevet

Melder meg inn i desperado-klubben her. Er 11 dager over, og skal på kontroll i dag. Håper desperat at de i allefall vil sjekke modning, og kanskje strippe litt. Hvis ikke har jeg fått igangsettingstime på tirsdag - men det kan jo ta opp til tre dager før det funker...

Skrevet

Be om all den hjelpen du kan få,stripping osv...Har hatt kynnere i hele natt, men det har gitt seg nå. Sitter som deg med en gryende forkjølelse og total sinnsykdom, men nå kan det jo umulig være lenge igjen...Vi får holde motet oppe sammen. Lykke til på kontroll...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...