Pærefrø Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Altså, ungene mine har begynt i en bgh der kusina til min mann jobber. ho har vært dagmamma for ungne tidligere, og da prata ho om mine barn til søster til min mann. Ikke fordi at det er farlig for meg, men jeg mener at har der taushetsplikt så har de det. og jeg vet at ho har snakka om dem allerede til ho. Jeg kjenner ho jo, så jeg syns det er litt ekkelt å si fra også.... men som sagt er det ikke farlig, men syns likevel det er litt ekkelt da.... hva hadde dere gjort? det er ikke sånn private ting som blir snakka om....
Gjest Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Taushetsplikt gjelder blandt annet: -barnets og foreldrenes helse -familiens sosiale situasjon -foreldrenes forhold til rusmidler -hvorvidt barnet har fått plass via sosialkontor,ppt, helsesøster eller lig. -hvordan barnet fungerer. Hovedregelen er å ikke gi opplysninger om verken foreldrene eller barna utenfor barnehagen. Å fortelle at barnet går i den barnehagen er ikke under taushetsplikten, men alt innenfor deg og dine blir det og hun bryter da den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå