Gå til innhold

Et lite regnestykke på hårklipp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå når det er så mye snakk om hårklipp her tok jeg et kjapt lite regnestykke på innsparingen i vår familie med å klippe selv.

Med kun 3 hårklipp pr pers. til 200 kr pr klipp(satte en meget lav pris) pr år de siste 17 årene (fra jeg og mannen min flyttet sammen). For barna regnet jeg selvfølgelig bare 3 klipp pr år så lenge hver av dem har levd.

Og selv med så få klipp pr år til en så lav pris endte jeg opp på _59400 kr_ som vi har spart på å klippe oss selv.

Nå klipper vi oss selv _langt_ oftere da og frisørtimer koster stort sett langt over 200, ¨så den reelle innsparingen er kommet på adskillig mer, men synes likevel det allerede i eksempelet er vanvittig mye penger å bruke på hår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har mange barn skjønner jeg, så det lønner seg? =)

Skrevet

Samme her,oktaviastar. Klipper hår selv, og på 15 åringen er det nå storesøster som klippet henne før vi flyttet (ikke så rart,siden hun går cosmetology college ;o)

Jeg har klippet gubben i flere år, og klippemaskina kostet meg 150 kroner.

Lurer på hva vi skal gjøre med alle pengene vi har spart ;o)

Tur til Hawaii kanskje????

Skrevet

Men til og med hårklippen bare for oss voksne kom på over 20 000 med bare 3 klipp til 200 kr i året...

Skrevet

Det hadde vært noe. ;-)

Skrevet

Og søstera mi har spart ca. 17.000 kr i frisørutgifter bare på seg selv etter at jeg begynte i faget.

Men da vi giftet oss så hadde vi venne-fest, da ordna de med maten. Jeg betalte hele maten men de lagte til og gubben hennes grillet på terassen vår. Han tilbudte seg selv! Da sa søsteren min:" Du kan jo gi han en flaske vin eller noe som takk for hjelpen!" Need I say more?

Jeg hadde da til dags dato verken fått vin eller penger for å klippe både hun og barna. Ikke blitt tilbudt engang!

Folk er forskjellige! Men vær sikker på at hun betaler meg nå!

Skrevet

Jeg må flire litt av innleget til hun som er frisør:o)

Kanskje jeg da skal si at jeg ikke forstår foreldre som lager maten til ungene sine selv det må de jo annsette en kokk for å gjøre:o)

Ja jeg er kokk og ungen min får mat av en faglært kokk.

Tenk om alle skulle si det slik:o)

Ja ja jeg har ikke klippet meg hos frisøren på snart 1 år. Har gjort det selv og er mye mer fornøyd nå. Klipper også jenta mi og hun er veldig fin på håret.

Skrevet

Det ble da en litt vel spesiell sammenligning. Alle må ha mat hver dag opp til flere ganger til dagen. Da måtte det vært en faglært kokk i hver husstand. Ellers hadde de faglærte kokkene hatt det jævlig travelt!

Skrevet

Og du burde fått tilbakebetalt for alle fødslene du har hatt hjemme!

;o)

Tenk på hvor mye den norske stat har spart på deg!!

Det kostet ca 35 000 kroner å føde sist jeg fødte her. Og da lå jkeg kun i et døgn etter fødselen.

Skrevet

Jeg fikk 1700 kr ca da av snille staten... hmmm Tror nok ikke det er så billig på sykehuset nei ;-) *ler*

Skrevet

1700?? det er jo en vits =o)

(kom meg forresten inn i skapet EN gang etter passordtullet mitt,men så ble det tull igjen...)

Skrevet

Med en snittpris på 300 kroner per klipp så sparer vi 9000 kroner i året på at jeg klipper selv (basert fra meninga til frisører om at man må klippe seg annenhver måned). Man kan ha mye moro for 9000 kroner.

Skrevet

Hvor er det dere klipper dere om dere betaler 200 kr?? Jeg må punge ut nesten 700 for en klipp jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...