Gå til innhold

Ang bilsete nr 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke bilseter er framovervendt?

Jeg vil gjerne ha et framovervendt bilsete, siden 80% av påkjørslene skjer bakfra og dermed så mister de bakovervendte bilsetene hensikten sin.

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hvor i all verden har du det tallet fra?

Skrevet

MAXI COSI Priorifix, beste i testen for gruppen 9-18 kg. Denne skal vi kjøpe som bilsete nr. 2. Den er fremovervendt!

Skrevet

JEg skulle også likt å visst hvor det tallet kommer fra. Alle undersøkelser viser at bakovervendt er tryggest.

Skrevet

Det der har faktisk jeg hørt snakk om også.

Og at kollisjonstestene som tas er kunn forfra, men de fleste skader kommer bakfra.

Hørte også at det kun er trygg trafikk i Norge og Sverige som anbefaler bakovervendt og ikke resten av europa.

(om dette er sant vet jeg ikke da, men har hørt endel snakk om det)

Skrevet

Fra Trygg Trafikk:

Trygg Trafikk anbefaler bakovervendt sikring, noe som er tryggest i frontkollisjoner, men er det ikke flest påkjørsler bakfra?

Når man ser på ulykker og skader med forsikringsutbetalinger, er det riktig at det skjer flest påkjørsler bakfra. Når det gjelder ulykker med alvorlige personskader er det derimot møteulykker og utforkjøringsulykker det er flest av. Det er nettopp fordi at de kraftigste påkjenningene på personer i bil vil komme i eventuelle front-mot-front kollisjoner at Trygg Trafikk anbefaler bakovervendt sikring av barn i bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...