Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Jeg har skullet stixe urin flere ganger i uken i flere uker for å sjekke om ketoner. På samme stixen har jeg lagt merke til at det alltid har vært positivt på nitritt, men har ikke tenkt over det. Så var jeg til kontroll på sykehuset og hadde med urinprøve, og da sa de at de ville sende urinen til dyrkning fordi den var positiv på nitritt. Om det var noe, så ville de ringe om 3d. Jeg har ikke nevnt for legen min at stixene jeg har tatt hjemme har vært nitritt positive, og han sjekker ikke for nitritt. På sykehuset tenkte jeg heller ikke på å si det. Jeg har ikke hørt noe fra sykehuset og det har gått mer enn 3d nå. Men jeg har lest at dersom det er nitritt i urinen så er det fordi der er bakterier, og at man kan ha urinveisinfeksjon uten symptomer når man er gravid. Er det noen som vet om jeg burde være bekymret? Tusen takk (og god helg
susse venter novemberbeibi Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Vist du ikke har hørt noe var det nok fordi det ikke var bakterie utslag etter dyrkingen. Noen ganger kan det slå ut på stixen fordi urinprøven var forurenset. Blir ofte det vist man ikke tester seg rett etter en dusj eller vask, altså slår normale bakterier ut på stixen.. Så du kan nok bare slappe av ja:-)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare, da skal jeg sove godt i natt Natta : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå