Gå til innhold

Kjenner ikke liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er snart 16 uker, og har ennå ikke kjent liv...

Føler at mange begynner å kjenne liv så tidlig?? Blir litt bekymret når jeg ikke kjenner noe, i tillegg til at jeg synes at jeg stadig oftere leser om ultralyder i uke 18 som ikke ender så godt... Er dette bunnløse bekymringer?

Har litt mage....

Vurderer å slutte å lese her inne nå pga at jeg nesten blir mer bekymret av det, enda så mye oppmnuntring det også er....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, skjønner hva du mener. Tenker litt sånn selv (18 uker i morgen). Men når jeg spør folk jeg kjenner ellers, så er det mange som ikke har kjent det før i uke 19-20. Og i bøker og sånn står det at det er først i uke 18 det er vanlig å kjenne noen svake bevegelser. Så jeg tror ikke det er noen grunn til bekymring.

Skrevet

Jeg er 17 uker på vei og kjenner heller ikke liv enda. Er førstegansfødende. Prøver å slappe av med at det er en del som ikke kjenner det enda og at jeg har hørt hjertelyd.

Skrevet

Eg kjente ikkje liv før i veke 19, trur eg det var, etter ul. Alt var fint likevel da. :) Nå er vesla superaktiv.

Skrevet

Hei! Jeg er snart 18 uker, og det er først de siste dagene jeg virkelig har merket noe action der inne. Og jeg er gravid for 3. gang! MAnge kjenner ikke noe før etter uke 20, så ikke bekymre deg for det!

Da jeg var hos jordmor i uke 16 kunne vi høre at det var full turntrening der inne, men jeg kjente ikke noe til det. Fascinerende i grunn.. :-)

Skrevet

Tusen takk...

Det er godt at det er flere som ikke kjenner noe så tidlig!

var på UL uke 11 og så liv da. Har ikke vært på undersøkelse etter det, så vet jo ikke om det har skjedd noen skade siden, men siden jeg har fått mage har jeg liksom tenkt at alt er i orden.

Men nå som kvalmen er borte, og rggen er bedre, og i tillegg ikke kjenner liv, ble jeg litt bekymret :-)

Trodde ikke det var så vanlig at det skjedde noen skade etter uke 12??

Sorry, dette ble langt!!

Skrevet

Jeg er 15 fullgåtte uker på vei, og kjenner heller ikke liv enda. Kjente liv sist ved 14+0, og det gjør meg derfor bekymret at jeg ikke kjenner noe. Men det er faktisk godt å finne dette innlegget her nå da, så vet jeg at vi er flere i samme båt! Alt er nok helt sikkert i orden =)

Skrevet

Helt enig!!

Godt å høre..

Søsteren min kjente bobler allerede fra uke 12 og liv fra uke 16, men jeg er førstegangs, så jeg bare venter....

Skrevet

ikke bekymre dere så mye! ;) lettere sagt enn gjort.. men om dere ikke har noen plager, skal dere bare være glad til.. og det er nok en del som ikke kjenner liv før over 20 uker.. :) tegn på at noe er galt, er jo som regel blødninger og sterke smerter, og oftest skjer noe isåfall før tre mnd er gått.. så prøv og gled dere over den lille i magen :)

Skrevet

i mitt første sv.skap kjente jeg ikke liv før jeg var 23 uker på vei jeg!

Nå er jeg 16 uker på vei med mitt andre barn, og kan ikke si at jeg er 100 % sikker på at jeg har kjent liv enda. Tror jeg har kjent liv, men det kan like gjerne være luft eller noe..

Skrevet

Du trenger iallefall ikke bekymre deg!!!!! Det er ikke vanlig å kjenne liv så tidlig som f.eks i uke 13-14. Jeg kjente ikke liv før jeg var ca 18-19 uker på vei, og dette er min nr. 4! Da jeg var på ul spurte jeg ul-dama om det var sent... (hadde da bare så vidt kjent bittelitt liv noen dager i forveien) Hun sa hun hadde veldig mange damer inne som akkurat hadde begynt å kjenne liv, eller som ikke hadde kjent ennå. Det kommer så veldig an på hvordan livmoren, morkaken og bebien din ligger :o) Så igjen, IKKE bekymre deg for at du ikke har kjent liv ennå!

Skrevet

Med min første kjente jeg ikke liv før uke 20.

Ikke bekymre deg du!! :o)

Skrevet

16 uker? er da ikke vanlig å kjenne det så tidlig, du må nok vente 1-2 måneder til... desverre..

Skrevet

Tror du bare skal slappe av jeg:) Jeg begynte ikke å kjenne liv før i uke 19. Var på UL da jeg var 17+6 og hadde ikke kjent liv enda da, men gutten i magen var utrolig aktiv, lå ikke stille ett sekund:) Er nå 20+3 og kjenner liv av og til, som oftest om kveldene.

Skrevet

Hei! jeg er førstegangs og kjente liv først da jeg var 21+3, er 23+1 i dag. Er nok ingen grunn til bekymring,om man kjenner spark er avhengig av 3 ting (kanskje flere,men kommer bare på 3 nå)

1: morkakens plassering,den kan ligge foran å være en demper for spark.

2: babyens plassering

3: Hvor godt polstret man er på magen fra før,synes å ha hørt at det kan ha noe å si.

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves!

Gjest Lenchen
Skrevet

Med min første kjente jeg ikke noe før i uke 21. Er i uke 16 nå, og kjenner ingenting...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...