Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Har akkurat hatt barnevakt av svigermor i et par timer. Gutten min får mme på flaske om kveldene fordi jeg ikke har nok melk. I kveld skulle svigermor gi flaske fordi jeg var på kino. Hun gav han mat ca kl 21. Småen var så trøtt at han hadde sovnet etter 30 ml. Han ble lagt i sengen sin, men våknet etter en time og var kjempe sulten. Til min skrekk hadde svigermor gitt resten av den samme flasken...som da hadde stått i romtemp i en time.. jeg bare lurer på om det er farlig?? Vet jo at det dannes bakterier i flaska meget raskt..... noe svigermor tydelig ikke visste!!!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Ikke farlig, det verste som kan skje er magevondt..Ille nok det altså, men det er jo ikke farlig sånn sett..
♥Spirevipp♥ Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Det er sikkert ikke falig i det hele tatt, tror at vi ofte kan overreagere litt på slike ting! Jeg er også førstegangsfødene, og har lurt mye på det samme...kan være småen får litt luft i magen....tror ikke du trenger å bekymre deg! Hun har sikkert gjort det samme med sine barn, siden hun ikke visste....og de har det vel bra?
Makka Pakka Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Aner ikke hvor farlig det er altså men har gjort det samme selv. Har nå mitt andre flaskebarn og det har hendt at ungen har fått melk som har stått en stund og blitt romtemperert. Har ikke merket noe på ungene mine, ikke noe mageknipe eller noe så det har gått bra. Det kommer kanskje litt an på hvor gammelt barnet ditt er, men trolig så går det helt fint med lille gutten din også :-)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Slapp helt av. Magevondt er det eneste som kan skje (selv om det selvsagt er ille nok), farlig er det ikke
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Det går sikker helt fint. Helt til jenta vår var ca 2 mnd brukte hun ca 1 time på hvert måltid (hun får kun mme), og det er jo det samme som om melken skulle stått på bordet, den hadde vært lenge i romtemp da hun var ferdig. Det var aldri noe problem, og det var en del fint og varmt vær også da.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Ja det går vel bra... han er 4 mnd. Man blir jo litt overhysterisk når det er førstemann....=) Men tusen takk for svar...=)
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 da nicolai var spedbarn, pleide han å drikke av samme flasken ca så lenge. skjedde ingenting med han, og da måtte jeg jo varme melken flere ganger, men den ble jo romtemp. etter en stund. han hadde aldri vondt i magen pga det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå