Gjest Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 For så og varme opp senere? Det frarådes jo pga bakterier. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?
Gjest Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Jeg heller skjønner ikke dette. Det er jo NESTEN like enkelt å bare ha kokt vann klart i kjøleskap, og feks. ha pulver målt opp ferdig. Selv har jeg ca. 6 flasker klare for hele dagen, og koker/fyller osv. litt etterhvert, slik at det hele tiden er flasker klare. Et bra tips er å kjøpe avent-begre (fås på mat butikk), jeg har 2 stk med 3 kammer i hver. De fyller jeg opp på kvelden, og har klart for hele neste dag. Kjempe praktisk, istedenfor å måtte måle opp hele tiden, for det er jo sannsynligvis derfor folk setter ferdig blandet i kjølen - varme flasken må de jo uansett!
Gjest Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 Ja de er helt geniale! Jeg koker vann og fyller opp halve flaska og setter i kjøleskapet, har 8 flasker, så koker jeg opp vann i vannkoker og heller oppi og pulver fra de ferdigoppmålte begre til hvert måltid. Fiks ferdig og med perfekt temperatur. Jeg spurte egentlig fordi jeg tenkte at jeg kanskje ikke fått med meg at man kunne lage ferdig og sette i kjøleskapet. Vet ikke om jeg hadde gjort det, tar jo like kort tid å lage sånn jeg gjør det. Blir jo rutine på alt etterhvert:)
Matja Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 De der kammerne; Hvor mye får man oppi et sånt rom? For nå skal min lille ha 6 skjeer pr måltid, og urinprøveglassene har blitt for små gett... Men ingen vits å kjøpe hvis de blir for små liksom Om natten bruker jeg ferdigblanding... IKKE økonomisk og IKKE miljøvennlig, men akkurat nå er jeg så sliten at jeg bare MÅ en periode. Har bare gjort det en natt enda da, men hvis jeg sparer et par minutter er jeg glad hver natt;-) Får ikke sove igjen heller, så da må jeg prøve å få det til så kjapt som mulig...
Gjest Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Hei! I min er det plass til opptil 8 skjeer. Veldig smart, jeg har ikke avent sin da. Fant en i vanlig matvarebutikk til 30 kr:) Jeg bruker også de ferdig nanpakkene noen ganger, mente egentlig hvorfor så mange blander opp med pulver, avkjøler og så varmer opp. Har inntrykk av at mange gjør det. Jeg trodde det var frarådet pga at det kunne dannes bakterier nemlig men siden så mange gjør det tenkte jeg at det kanskje var greit likevel:) Uffja, er ikke akkurat bortskjemt på søvn om dagen, føler jeg blir helt smårar her. Blir vel bedre etterhvert:)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Alt blir forhåpentligvis bedre etterhvert:) Min lille har sovet siden ca 21, men har jeg lagt meg enda?? Neeeiiida! Jeg skal dille og dalle og ender opp som en trøtting i morgen også! Jaja, det er endelig sol i Bergen igjen, så jeg får vel bare holde ut! Skal kjøpe en sånn kammerting i morgen hvis jeg finner (har ikke sett sånne da, men har ikke sett så veldig heller...)
Matja Skrevet 21. august 2007 #7 Skrevet 21. august 2007 (vet ikke hvordan jeg klarte å trykke på anonymknappen... Sikkert litt trøtt:-) )
stinelin81-3 smågull Skrevet 25. august 2007 #8 Skrevet 25. august 2007 Vi spurte helsessøster om det var greit. Og hun sa at melka holdt seg fint i et døgn. vi har prøvd det der med kaldt kokt vann og halvblande med kokt osv.. funker helt ok.. men vi synes det er best å bare ha det ferdig og varme opp. Vi er veldig nøye med rensligheten og vesla har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Når vi skal ut av huset kjører vi kaldt og varmt halvblanding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå