Gå til innhold

to tette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

fler som har tenkt på det? Hadde vært litt artig med det, selv om det kanskje kan bli slitsomt innimellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har tenkt på det. Da vil ungene alltid ha en leke- (krangle-)kamerat:) Jo, det blir sikkert litt slitsomt innimellom, men så blir jo også tiden med små barn kortere, ettersom ungene blir store nesten samtidig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme dere, men jeg har to forholdsvis tette. Det er akkurat to år mellom dem. Jeg synes disse tre mnd har vært slitsomme (fikk baby 16.mai). En toåring midt i trassalderen pluss en liten baby som krever mat og stell og byssing/soving døgnet rundt, det tar mye energi fra mamma det. Det var absolutt ikke planlagt å få to tette, men absolutt velkomment. Men hadde jeg visst hva jeg gikk til, og kunnet velge, så hadde jeg nok utsatt barn nr to til førstemann var nærmere tre år.

 

Men det er min erfaring. Kan jo ende dere takler det bedre enn meg... Alle sier det er en fordel med to tette når de blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to ganske tette, bare 19 mnd imellom.

Det er veldig koselig, og veldig slitsomt!! Håper de får mye glede av hverandre i fremtiden.

Er forøvrig innmari glad for at de ikke er tettere, mye mer slitsomt å gå gravid med barn fra før! Spesielt med en totalt hjelpetrengende baby som ikke spiser selv eller går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to tette ( 2 år mellom) og fikk nr 3 nå i mai. Må si at dt har vært fantastisk å ha de så tett. Litt slitsomt første år- men etter det er det helt strålende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey har ei prinsesse som ble 3 nå i juni og nå i 7 mai kom prinsen. det er helt passelig alderforskjell.Gullungen begynte i bgh i januar så da blir det til at meg og gullbebien kjører hun i bhg og så har eg jo hele dagen eg kan kose og nyte bebitida.funker veldi bra.litt sjalusi er det men det skal det jo være da.hehe lykke til . klem fra oss i Bergen the by

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

 

Jeg og sambo er enig om to tette.. Han vil helst sette igang med en gang, men jeg har "bestemt" at vi venter til jenta er 12-15mnd før vi prøver igjen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

på mine to første var det 15 mnd mellom og det gikk kjempefint syntes nå jeg. jeg fikk nr tre da nr to var 2 år og nr var 15 mnd eldre og det også gikk kjempefint. men slitsomt ja innimellom, men man har igjen for det også. fikk nr 4 nå i mai, men da er det 16 år siden nr 3 kom ;-) skal jeg ha flere så får de komme nå :-)

 

Det er ofte verre med søskensjalusien også om det blir for stor aldersforskjell sier dem. men det handler jo om hva man vil/ønsker/forbereder/innstiller seg på også da. går man inn i det med en tanke på at dette blir tøft så blir det tøffere. tenk possitivt for alle barna, og man har god tid til den eldre også, det er bare å ordne tiden slik det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...