Gjest Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Når jeg var gravid gjorde ikke legen eller jordmora jeg gikk til noe særlig ut av det at jeg røyka. Jeg innrømte at det var vanskelig å slutte og det ble ofte 4-5 om dagen men de trakk bare på skuldra og sa "jaja" Fysioterapauten min derimot fortalte meg fort hvor David kjøpte øllet og vi avtalte hver gang at jeg ikke skulle røyke før neste time (så ble det ikke så veldig lenge å "Holde seg" og det hjalp, banalt som det kanskje hørtes ut...jeg er røykfri, jeg og har frisk sønn) Burde helsepersonell gjøre mer for å tvinge gravide røykfrie eller er dette grei innsats? Jeg vet jo at det er en selv som må slutte og at man må tenke selv:) Men det er hardt å slutte og man trenger en motivator. Tanker? erfaringer?
Twintipp og himmelblå Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Jeg hadde røyket i mange år da jeg ble gravid, men barnet mitt som vokste inni meg var mer enn motivasjon nok! Jeg kuttet ut på dagen... Så en video engang om hvordan babyen krympet i mors mage av surstoffmangel da mor røykte, helt grusomt å se... Og med så mye forskning og allmennkunnslak om røyking i svangerskap det er i dag mener jeg det er idioti om det ikke er grunn og motivasjon nok....
3b@rnsmor-30* Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 vet om ei som nå har to barn.. hun klarte ikke slutte å røyke, så hun røyka som bare det i begge svangerskapene og røyker enda.. ikke mens hun har ammet, men jammen ikke tatt mest hensyn... husker i en situasjon .. var i et fint selskap, og hun var da høygravid, i fin selskapskjole og stod og røykte.... blir helt kvalm av sånt jeg!
☆mams og barna☆ Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Jeg også røyka i svangerskapa mine, men da mer i "skjul"... Jeg legger meg ikke opp i om andre røyker når de er gravide, men jeg syns det er stygt og se gravide røyke "offentlig".. Vet ikke hvorfor det er sånn...
Gjest Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Men sa de noe om det når du var på kontroller? Gjorde de noe for å hjelpe deg til å slutte? (når jeg tenker meg om husker jeg ei jeg vet om som fikk for tidlige rier, ble lagt inn og så fort riene hadde blitt stoppet gikk hun for å røyke. En av pleierene nærmest satt oppå henne for å stoppe henne fra å røyke. DET er engasjement det... )
☆mams og barna☆ Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Nei... de gjorde ikke det. Men det var fordi jeg i utgangspunktet slutta, men så begynte jeg etter trøblete samliv.. (dårlig unnskyldning, i know) I det andre sv.skapet så røyka jeg på langt nær så mye, men der ble det også litt "stressrøyking", og det har jeg fortalt jm, som ikke lagde noe stort nummer utav det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå