Gå til innhold

misvisende infomasjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

halloen..

hva er det med desse sidene med baby/foster relaterte informasjoner og slikt, har nå ca 3 sider hvor jeg logger meg på og sjekker info og slikt på.

På den ene siden veier barnet mitt 2100 gram, den andre 2200 og sist (og minst) 1500 gram. Lengde på foster er ganske så likt med bare + - 1 eller 2 cm. Ellers er utviklingen også noe ulikt. På ene siden får den underhuds fett, andre så kan den merke lys og får ikke underhudsfett før neste eller uken etter der igjen det etc etc etc..

Hva kan man stole på, hvor skal man gå hen for (100%) sikker informasjon og slikt. Jeg vet det ikke er noe i denne verden som er 100%, MEN HALLO, på en side er foster 1500 og andre 2200 gram! Den er drøy ass!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

husker at jeg også ble litt forvirra i begynnelsen...men tror det har noe med hvordan de regner ut terminen...som på barnimagen her så er jeg i min 39 uke...altså 38+1...men er inne i min 39 uke...mens på f.eks babyverden er jeg i min 38 uke...og derfor har de forskjellige mål og vekt...litt forvirrende men...

Skrevet

enig med deg lori25, det er noen ting som det er store avvik på. På min side står det at barnet nå veier 1500gram. Men var på vekstkontroll i går og da sa legen at babyen veide nå 2200 gram! Og det var helt etter skjema......!!??? Hvem skjema.... men stoler litt mer på legen min der enn denne siden må jeg være enig i..... er mye man skal ta med en klype salt :)

Skrevet

Det finnes ingen fasit på dette med vekt og størrelse. Babyen vokser ulikt i mors liv, og når den kommer ut. Noen vokser jevnt - andre i rykk og napp.

Tenk bare på hvor ulike de er når de fødes. Og hvor ulike de er når de vokser til. Her er det store forskjeller.

Tallene er nok basert på beregninger og statistikk... Og den varierer faktisk. Barna var i snitt mye mindre for bare 20-30 år siden - statistisk sett.

Mht det at ulike ting utvikles på ulike stadier - der er det litt rarere! Kan det være at ukene defineres ulikt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...