lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 ..MÅ da kremen være stivpisket først?? Får ikke kremen stiv (jeg som la inn innlegg her tidligere i kveld om soyafløte) Eller går det an og blande fløten med gelen, også stivner det i kjøleskapet?
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 17. august 2007 Forfatter #2 Skrevet 17. august 2007 Det må da være noen som har laget fromasj før her????
♡ Rødhette ♡ Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 I ostekake blander jeg alltid gele med kremen.. ( ostekremen ) Bruker bare halvparten av vannmengden da.. Og blander i.. Da stivner det fint i kjøleskapet..=)
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 17. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2007 Men har du da pisket det til krem først? tror du det stivner hvis jeg ikke gjør det? (hvis fløten er ganske rinnende enda)
ღtili35ღ Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Jeg stiv pisker alltid fløten. Hvis den ikke er passe tykk kan den jo flyte utover.
nicknavn Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Ja den må være stivpisket. Jeg svarte seg på soya spørsmålet, men jeg har kun brukt siton ikke eplejuice, mulig du må prøve deg frem med mengden av eplejuicen.
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 17. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. august 2007 Hmm...sliter litt nå ja.. Har du aldri hatt problemer med og få til krem av den fløten du da pinselilje. De sier jo det til og med på helsekosten der jeg kjøper den, at det er umulig.. Har prøvd før jeg også! Hvis jeg blander fløten med gelen, stivner det ikke da, hvis det ikke er stivpisket?
nicknavn Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 Den stivner nok noe, kommer ant på megden soyafløte, men tror fromasjen vil bli kompakt og ikke luftig som fromsjen skal være. Synd at du plages med den. Nei, har ikke hatt problemer med den. Når min mor lager av den bruker hun eplejuice. Har du helt fettfrie visper? vet ikke om det har noe å si, men til vanlig kremfløte er det viktig at vispene er fettfrie. Mamma bruker bare å helle en skvett av juicen, så jeg vet ikke helt hvor mye det blir. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå