Gjest Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 At dere har ett nytt barn underveis, begge er i jobb, og pappen sier at han gjerne vil ha halve permisjonen slik at dere får like lang tid hjemme med barnet. Hva ville dere sagt til det? Greit for dere elelr ikke? Evt hvorfor ikke?
Gjest ->>- Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Nå er det i mitt tilfelle ikke snakk om en pappa, men hypotetisk sett: ja visst, klart det.
MintCondition Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Jeg deler mer enn gjerne permisjonen med samboeren min, det gjorde vi med datteren vår. Ble 8 mnd til meg og 4 til han da, så helt 50/50 var det jo ikke, men det var fordi universitetet ikke begynner igjen før august (jeg hadde perm fra jan-aug)...liten vits i at han skulle ha permisjonen før jeg fikk noe å gjøre igjen). Med neste barn, når nå det blir, gjør vi det på samme måte, deler
Gjest Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Det ville jeg tatt av meg hatten for. SÅ flott med en så engasjert far:) Men det kunne jo blitt noen praktiske problemer med hensyn til amminga. Jeg ville foreslått at jeg er hjemme et halvt år, deretter annenhver dag jobb og hjemme. (det har faktisk jeg og gubben snakka om når vi såvidt var innom temaer nytt barn heromdagen)
Forskeren Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Det er greit for meg, eller i alle fall nesten. Jeg skal ut i jobb etter 7 mnd, sist gang gikk jeg ut etter 8 mnd. Synes ammingen er det det går verst utover, så ønsker å vente til barnet har begynt med fast føde. Det er greit for meg fordi jeg ikke er helfrelst i babyer (selv om jeg koser meg mye mer med nr. 2) og fordi jeg synes det er rettferdig at også far får mulighet til å knytte tettere bånd til barnet og en "pause" fra arbeidslivet. Men så tror jeg ikke det blir flere barn her heller, så svaret er rent hypotetisk...
Pysa Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Jeg hadde ikke likt det, vil helst gå hjemme selv. men han hadde fått det som han ville.
bente69;) Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Om jeg bare blir gravid skal han få hele permisjonen....... hehe Jeg må vel ha de 6 første ukene mener jeg. Så klart han kan få halvparten om han vil det:) Selv om jeg gjerne vil være hjemme så mye som mulig:))
3b@rnsmor-30* Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 det hadde ikke vært greit for meg. fordi jeg har blitt så sliten når jeg har begynt i jobb etter permisjonen... og hadde han vært hjemme ville han kun kosa seg med ungen og ikke gjort en døyt husarbeid.. og jeg hadde ikke hatt ork til å gjøre det etter jobb i tillegg....
LivetErEnLek Skrevet 17. august 2007 #9 Skrevet 17. august 2007 Vi hadde planer om å gjøre det sist gang, men det ble for dyrt :-( Nav dekker bare opp til et vist beløp, og vi ville ha gått 15 000 i minus hver mnd, og det kunne vi rett og slett ikke gjøre lengre enn de tilmålte 6 ukene.
~sjiraff~ Skrevet 17. august 2007 #10 Skrevet 17. august 2007 Det hadde vært greit, har spurt han om det opptil flere ganger. Men han vil ikke, og vi vil faktisk tape ganske mye på det økonomisk.
Mrs. Bouquet Skrevet 17. august 2007 #11 Skrevet 17. august 2007 Hadde ikke syns det var så greit, men hadde jo måtte finne meg i det om han hadde hatt like lyst til å være hjemme som meg. Nå har jeg forøvrig funnet meg en mann som deler mine syn på hvordan vi vil ha familiestrukturen. Jeg har alltid ønsket å få være hjemme med barn (skal si opp jobben min) og han liker å være businessmann. Begge ønsker en nokså tradisjonell/gammeldags fordeling av arbeidet, jeg hjemme og han i jobb. Det viktigste er at man gjør det som fungerer best for sin egen familie, og på en slik måte at alle trives på best mulig måte. Tror faktisk ikke jeg hadde passet sammen med en mann som hadde ønsket å være borte fra arbeidslivet og hjemme med barn over så lang tid. Da hadde vi sansnyligvis hatt for forskjellige ønsker for hvordan vi vil leve livet ellers også vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå