Gå til innhold

Sønnen min har veldig løs mage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har fått veldig løs mage, og hatt diare i par timer nå. Fått skikkelig sår rompe. hva kan jeg gi han som kan hjelpe litt? Om jeg ikke huske helt feil, så var det noe med farris blandet med eplemost?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det funker bra, også blåbær i alle former, saft, syltetøy osv..! Lykke til, stakkars liten :-(

Skrevet

Det er kjempe synd i han. Skulle skifte bleie i sted, og han begynte å hylskrike fordi det var så vondt. Fikk heldigvis klasket på zink salve, før han tok helt av.

Men takk skal du ha.

Skrevet

Bare husk at blåbæra må være kokt, uansett om det er saft eller syltetøy, ellers har det motsatt virkning, og det er jo ikke ønskelig. Ikke prøv med rørt syltetøy eller ferske bær med andre ord!

Banan og raspet eple (må være raspet) virker også festende på magen.. Går mye diare og mageproblemer overalt nå på høsten, hele familien her har også hatt runden. Masse god bedring til mini!

Skrevet

Kristin: ok, så jeg kan bare gå i butikken imorra og kjøpe vanlig blåbær syltetøy som jeg koker opp i kjela?

Skrevet

Neida, det syltetøyet du kjøper i butikken er allerede kokt det, så det kan du bare gi, samme med saft, det er kanskje lettere å få i dem..

Men jeg bomma litt da jeg fikk hjemmelaget blåbærsyltetøy av svigermor, hun hadde nemlig bare rørt bærene med sukker uten å koke det, da har det motsatt virkning og kan gis ved hard mage.

Skrevet

banan er mageregulerende

blåbær er veldig bra!

Skrevet

ok. dette er førte gangen jeg har hørt at blåbærsyltetøy hjelper mot løs mage. Så takk for tipsen. Skal nok ta en handletur imorra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...