Gå til innhold

Hvor aktiv er deres baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 25 nå... og babyen er svært aktiv. Før kjente jeg det på kvelden, men nå er det på dagtid mens jeg er i aktivitet også... Og leste om den "tell trivselen"- greia hvor man teller spark.. man skal fra uke 28 kjenne spark hver dag og ta tiden hvor lang tid det tar før man har kjent 10 spark... det skal ta under 2 timer... Jeg har telt noen ganger (bare for morroskyld enda jeg ikke er i uke 28 enda) og det tok 2 minutter å telle til 10 bevegelser... så hyppig er sparkene flere ganger dalig... Får jeg en unge med ADHD eller? Roer den seg kanskje etterhvert som det blir trangere i magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Adhd diagnose trenger du ikke tenke på så tidlig. Men man sier at ett aktivt barn i magen ofte blir aktivt utenpå magen også :-)

Hadde selv et rolig barn sist, men nå er det mye mer liv innei her. Hele døgnet. Har ikke telt som deg, men merker at hun der inne er ganske så vilter. N har hun mye bedre plass enn det sønnen min hadde også, så det kan jo være en grunn. Samtidig hadde jeg morkaken forsn sist, nå er den bak. Da kjenner man jo mer.

Kos deg med sparkene og ikke tenk på adhd :-)

Skrevet

Eg kan ikkje nok om dette til å svare deg ordentleg på alt du spør om. Men mi tulle er òg ganske aktiv (eg er i veke 23). Kjenner hyppige spark o.l. fleire ganger i løpet av heile dagen - det er nesten litt deilig når ho ta pause. :) Trur ikkje ho har ADHD av den grunn da. ;)

Skrevet

ja...morkaka mi ligg òg bak, så det har nok litt å seie i forhold til kor mykje eg kjenner av bevegelsane.

Skrevet

Gutten min var kjempe aktiv inni magen i mitt forrige svangerskap. Da kjente jeg spark hele dagen, og kunne våkne av spark midt på natta. Skulle tro jeg hadde en liten fotballspiller der inne. Når han kom ut var han en kjempe rolig baby som sov mye og var stille og rolig, og nå som han er snart 2 år er han aktiv, men han har ikke ADHD.

I dette svangerskapet venter vi ei jente. Hun er litt mer bedagelig og ikke fullt så aktiv som broren, men jeg kjenner masse spark flere ganger daglig. Er nå 21+4 :-)

PS: Når det blir trangere i magen vil du nok kjenne enda mer liv, hehe!!!

Skrevet

Har morkaka foran, men kjenner likevel hyppige bevegelser. Har kjent den lille ville sparke daglig siden uke 17, og jeg er førstegangs. Mest om kveldene når jeg skal sove, men også på jobb på dagtid :) Er bare sjeleglad for at jeg kjenner liv, det er jo så koselig :)

Skrevet

Min baby er foreløpig også veldig aktiv. Allerede fra jeg kjente første spark, har jeg kjent massevis hver eneste dag. Men merker at det er noen dager som er mer ekstreme enn andre; noen dager sparker h*n mer eller mindre konstant hele dagen, men som oftest går det i perioder; stille en stund, og så massevis av spark en stund. Deilig er det uansett! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...