mamma i juli Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Sønnen min på fem uker har hatt bleieutslett nesten helt siden fødselen. I dag hørte jeg noen som sa en kunne bruke olje ved bleieskift. Er det noen som vet hvordan dette skal gjøres? Vaske bort avføring og eventuell sinksalve med oljen eller er oljen tenkt brukt i stedet for sinksalve. I dag begynte vi med et middel som heter krystallfiolett pga at det muligens har gått sopp i bleieutslettet. Er litt i tvil om jeg skal ha på sinksalve i tillegg... Håper noen vet litt om dette. Jeg synes så synd på sønnen min med sine væskende og blodige sår:-(
Eve Dallas Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Auda! Hvilket bleiemerke bruker du? Det er jo mulig det er det han reagerer sånn på. Eller det kan være pleieproduktene. Jeg ville prøvd med Moltex øko bleier. De får du kjøpt på helsekosten eller hos Helios. Hvis helsekosten ikke har de, kan du be dem om å ta de inn for deg. Det jeg også ville prøvd, er Weleda sine babypleieprodukter. De har verdens beste zinksalve, den inneholder bla. ullfett og calendula(betennelsesdempene bla.). Jeg ville også ha prøvd med Weleda sin babyolje(innehoder også calendula), den kan du bruke til å vaske hele barnet med; ja du kan vaske bort bæsjen med den. Du kan også bruke den som "zinksalve", eller du kan rett og slett bruke både og. Du får kjøpt Weleda sine produkter på helsekosten. Du kan også gå inn på www.small-angels.com og lese mer og økologiske bleier!!!
manonym Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Tror de bruker olje på sånn Mesoft greier (papir), da slipper du å gni for å få vekk bæsjen. Er slik jeg har forstått det i alle fall.=) Ang sinksalve vet jeg ikke for vi bruker ingenting slikt. Bruker litt Inotyol om han blir rød og sår (anbefales på det sterkeste!!) Ellers så er det veldig viktig å lufttørke ordentlig etter hvert bleieskift!!! Og før du tar på salve. Ser sikkert helt merkelig ut, men jeg står å vifter og blåser på stumpen hans for å få det ordentlig tørt inni mellom alt=)
Lykkekløver Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Vi bruker Mesoft kompresser og vasker med nedentil. De blir så myke og gode når man tar vann på de. Vi bruker aldri såpe, men væter kompressen og tar på litt olje og vasker forsiktig, som oftest bruker vi bare vann og vasker med. Det er bare når det blir store bæsjebleier vi bruker litt olje på for å få han helt ren. Når han begynner å bli rød og sår så tar vi på Inotyol salve, den anbefales!! Ellrs så er det viktig å lufttørke stumpen, har vi ikke så god tid ved stellebordet så bruker vi hårføneren, det funker jo veldig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå