helenis + E-07 & D-09 Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 sprinkelseng OG vugge? Jeg synes det er så utrooolig søtt med en sånn liten vugge, men de små bebisene vokser jo så utrolig fort ut av dem, så jeg lurer på om det er bortkastet å kjøpe begge deler.. at jeg bare skal kjøpe sprinkelseng.. Noen andre som har tenkt på det...? Eventuelt noen som har erfaring med hvor lenge en vugge kan brukes...?
ulydia Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Eg har arva både sprinkelseng og vugge. Men dersom eg ikkje hadde arva dei, hadde eg nok kjøpt begge deler likevel. Eg trur at babyen ligg i vugga dei 3-4 første mnd. Eg hadde tenkt å ha sprinkelsenga på soverommet vårt i 2. etg. og vugga i stova i 1. etg. Så slepp eg å løpe opp og ned når vesla tar lur. Då har eg vesla i same etg. som meg.
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 jeg arvet vugge og kurv, og kjøpte sprinkelseng i tillegg Hehe, men jeg brukte ikke alt med en gang da. I begynnelsen hadde vi vuggen på stua, og kurven på rommet vårt. Da han vokste utav kurven (en laaang gutt, så han var ca 3,5 mnd), begynte han å bruke sprinkelseng. Til nestemann, skal jeg ha sprinkelsengen på rommet til babyen, slik at h*n kan sove der litt på dagtid, ha vuggen i stuen slik at jeg har en soveplass der også, og kurven på rommet vårt.
marita*mamma*har fått jenta Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 jeg har begge deler.kan jo bruke vugge en god stund da.greit og ha i stua synes jeg.hun jeg skaffet meg vugge fra hadde brukt den til babyen var 5 mnd du kan jo kjøpe vugge brukt så blir d ikke så dyrt
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 vuggen kan de forresten bruke lenge, vi sluttet med den pga at jeg ikke klarte å bøye meg ned og ta han utav og oppi, pga bekkenproblemer etter fødsel, men min søster brukte vugge til gutten hennes var over 6 mnd.
mammaTilLinnea Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 jeg skal også ha begge deler, men får sprinkelseng, og får låne vugge av søsteren! skal ha senga oppe på soverommet, og vugga nede i stua:)
Topp 10. Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Vi har begge, vugga på stua og senga på soverommet!!
Bdancer Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 Vi skal bare ha sprinkelseng... Vedig fint med vugge.. men en fin og ordentlig vugge koster mye, så vi bruker bare sprinkelsengen..
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 17. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 17. august 2007 Heldige dere som arver Jeg har lurt litt på om jeg skal se etter en brukt vugge ja, for etter hva jeg har lest i svarene så virker det veldig kjekt.. og utrolig koselig =) Så tror jeg får lete litt på bruktmarkedet, er jo så mye fint man kan finne der og
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 17. august 2007 #10 Skrevet 17. august 2007 jeg var mer glad i kurven jeg da hehe, men det er sikkert fordi den er på hjul, og dermed veldig praktisk i forhold til at jeg kan ta den med meg på kjøkkenet, på badet når jeg skal dusje osv
jente08&jente2010<3 Skrevet 17. august 2007 #11 Skrevet 17. august 2007 vi har både vugge og sprinkelseng:) men det er fordi vi bruker vugga etter sønnen til sambo! og så kjøpte jeg sprinkelseng:)
ulydia Skrevet 17. august 2007 #12 Skrevet 17. august 2007 verdt å sjekke litt rundt i alle fall. ser forresten at vi har lik termin helenis. eg håpar mi kjem før julafta.
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 17. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 17. august 2007 ja, jeg sjekka litt nu, men.. sukk.. det er jo så mange flotte vugger å velge i mellom.. godt at jeg har god tid enda =) du har 17.desember du også ja ulydia? Så gøy =D ja vi får satse på at de kommer før julekvelden, håper min kommer såpass tidlig at jeg kan tilbringe julen hjemme
ulydia Skrevet 17. august 2007 #14 Skrevet 17. august 2007 eg tenkjer òg på det...hadde vore koseleg å ha tulla heime, med nisselue på i vugga ;D, på julafta. Har lyst ikkje så lyst å feire jul på sjukehuset...vil spise julemiddag og opne presanar, eg!
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 17. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 17. august 2007 hehe, jaa, det vil jeg og =D men kommer h*n i jula så får det bare være.. det skjer jo mest sannsynlig bare én gang uansett
linus84 Skrevet 17. august 2007 #17 Skrevet 17. august 2007 jeg skal ha begge deler:) har vugge som jeg hadde da jeg var liten,så skal jeg kjøpe sprinkelseng:)
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 17. august 2007 #18 Skrevet 17. august 2007 Vi fikk låne en vugge og var veldig glad for det. Brukte den de 3-4 første månedene. Den tok ikke så stor plass inne på soverommet heller og det var praktisk. Men på en annen side kan det være greit å venne barnet til sin egen seng med en gang.
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 17. august 2007 Forfatter #19 Skrevet 17. august 2007 Tror jeg skal ha en vugge inni stua, som mange andre har sagt de skal.. Ser for meg at det kan bli litt kos å ha den lille sovende i nærheten på dagtid, kommer nok ikke til å klare å ta øynene vekk fra han/henne de første ukene
temi & keli Skrevet 17. august 2007 #20 Skrevet 17. august 2007 Jeg har kjøpt begge deler.. Vugga i stua og senga på soverommet.. (Men før senga ble brukt (og skal brukes igjen), så skal knøttet ligge i kurven som storesøster, mamma, tantene, morfaren og oldemora lå i) )
Gjest Skrevet 18. august 2007 #21 Skrevet 18. august 2007 Vi brukte kurven med hjul på de første 4 mnd tror jeg. Tror kanskje at det kan føles tryggere å ligge i en mindre seng. Da kan man ha kurven rett ved siden av sengekanten, og ha nær kontakt den første stunden. Sprinkelsengen er jo utrolig kjekk, først nå ved 2 år har snuppa begynt å forsøke seg på å klatre ut av den. Så jeg sier ja takk begge deler, også skal lillesøster få ligge i lekegrinden på stuen, forhåpentligvis litt mer beskyttelse mot storesøsters sterke kropp den første tiden. Håper du finner noe brukt du liker. Det er jo et hav av brukt barneutstyr der ute )
mammamia<3 Skrevet 18. august 2007 #22 Skrevet 18. august 2007 Blir nok å ha begge deler, ja. Har soverom nede, og stua er oppe, så tipper vugga blir oppe i stua. Litt greit også å ha èn fast soveplass til natta, så de på en måte "vet" at det er natta nå???
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 18. august 2007 #23 Skrevet 18. august 2007 Vi brukte vogge i begynnelsen, mens han sov inne på vårt rom. Da han flyttet på eget (ca10 mnd) flyttet han over i sprinkelseng
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 18. august 2007 #24 Skrevet 18. august 2007 beklagre feil opplysning der. Vi hadde han litt i sprinkelseng før han flyttet over på eget rom. lurer på om han var ca halvt år eller noe sånn
Gjest Skrevet 18. august 2007 #25 Skrevet 18. august 2007 Vi skal ha sprinkelseng på soverom,så har jeg ønsket meg vugge av vordrende morfar (møbelsnekker)som vi skal ha på stua.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå