Gå til innhold

Tar dere med barna ut når de er syke med feber??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 1,5 år og hadde 38 i feber i natt. Han har blitt veldig forkjøla med rennende nese, nyser, tårene renner osv. Da han la seg i kveld hadde han muligens også litt feber.

Men har planer om å møte en venninne i morgen.

Er det forsvarlig å ta med gutten min ut???

Vet at når jeg er syk, foretrekker jeg helst å ligge i senga. Men vet også at gutten min ikke har tålmodighet til det. Prøver å være i farta hele tiden uansett! Men han synes det er slitsomt, og da blir han bare grinete og skal klenge hele tiden.

Går det greit å ta han med ut i vogna? Noe spesielt jeg bør tenke på???

Huff... Føler meg veeeeldig grønn nå, men jeg ER førstegangsmor, og gutten min har aldri vært syk, så jeg aaaaner ikke hva som er forsvarlig.

Håper noen av dere kloke dib-damer kan hjelpe meg! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om mine har hatt feber om natta holder jeg dem inne den dagen. det er ihverfall det legen har anbefalt meg å gjøre:)

Skrevet

Hadde ikke brydd meg så mye om barnet har 38 i feber, det er ikke mye. Men du må se ann allmenntilstanden. Er den bra så ta han med, er gutten slapp og sliten hadde jeg droppet det.

Og du som har en lege som mener barn bør være inne etter en natt med feber burde bytte lege.... Frisk luft har man uansett godt av om man ikke er veldig dårlig.

Skrevet

Så lenge han ikke blir kald og ikke overanstrenger seg så er det nok ingen fare:) Jeg ville tatt ham med ut så lenge han ikke er så syk at han er utslått og helst vil sove.

Skrevet

Ok, tusen takk for svar damer! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...