Gå til innhold

var hos legen idag:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen idag tidli for vanlig svangerskaps kontroll... hun tok blod prøve, veide meg og fikk høre hjertelyden..

Hjertelyden var fin;)

vekten min var ikkje bra. ikkje gått opp 1 kg en gang på 1 mnd. hun målte magen. Sf måla var 29 cm... hun målte 4 ganger og så ringte hun sykehuset for og bestille haste ul til meg. fikk time på mandag kl halv 11.!

er alltid kjekt å se den lille;) men er redd no.. legen sa hun var bekymret og ville ha meg på ul idag, men gikk ikke...

noen som har vært borti noe slikt? noe galt med babyen min???

:,(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er forresten 36+4..

Skrevet

Ikke kjekt aa gaa hele helgen da uten aa vite noe. Jeg har termin om tre dager og har hatt en superaktiv baby, fram til idag.... Kjennte og kjenner fortsatt lite liv.. Det er jo vanlig naar man har kommet saa pass langt men det var saa veldig braa overgang fra igaar til idag. Jeg pleier alltid kjenne masse liv etter mat og drikke, musikk hjelper osv spiser jeg sjokolade blir den vanligvis helt paa styr. Idag skjedde ikke dette, jeg ble veldig bekymret og tenkte bedre aa kontakte en gang for mye enn for lite. VAr paa tre timers undersokelse og de var heller ikke fornoyd med aktiviteten men hjertet var fint og blodstromningen var fin, det er jo tross alt det viktigste. Jeg skulle komme tilbake for en ny sjekk i morgen. Naa har jeg ikke problemer med veksten saa det er jo noe annerledes med meg, men tenkte bare si at hjertet er tross alt det som viser trivselen til baby, om den ikke har lagt paa seg saa mye saa er det jo ofte saann at noen rett og slett faar smaa babyer. Hadde de ment du burde faa ultralyd idag saa hadde du nok faatt det, men vi skal alltid stole paa oss selv. Hvis du blir ytterligere bekymret lopet av helgen saa ring og gi beskjed til foden, de har alltid ultralyd tilgjengelig og utforer det for bekymrede modre. Lykke til!

Skrevet

Hei.. Jeg måtte ta keisersnitt uke 36+3 grunnet at sf målene flatet ut.. morkakesvikt og derfor ingen vekst hos baby. Jeg måtte også vente fra legen fant ut til jeg fikk UL nesten en uke.. det går fort over helgen..

kjenn etter liv og slapp av. ring føde om du ikke får kjent liv, men mest sannsynlig så går dette helt fint

min datter er nå 3 år og henger ikke bak noen for noe :)

håper jeg ikke uroer deg - for det er ikke min mening. Jeg vil bare si at dette går nok helt fint - vær glad legen følger med på deg du

Skrevet

Jeg gikk til og med ned den siste mnd. med første mann. Alt var fint med den lille fordet. Så det er ikke nødvendigvis noe galt. Helt sikkert fint.

Skrevet

Hvor mye veide jenta di da? I uke 36+3?

Skrevet

takk;) liv kjenner eg nesten hele tiden;) så akkurat det slipper eg og tenke på:)

eg har kjempe flink lege, når hun først får tid til meg.. hehe.. men eg skal stresse ned og prøve å nyte helgen. vis babyen min må komme før tiden har eg alt klart=)

Skrevet

hei du;) mest sannsynlig ikke noe galt med babyen din i det hele tatt!!

hadde samme greia for noen få uker siden..... vekta viste at jeg hadde gått ned 2,4kilo og sf var ikke tilfredstillende. heldigvis hadde jeg vært på ul bare en uke tidligere og der fikk jeg se at lillegutt i magen var nøyaktig så stor som han skulle være;) så jeg slapp haste ul. spennende å se neste gang jeg skal til jordmor for jeg var hos legen i går, 36+4, og da var sf-målet krympet med en cm...... hjertelyden var god og vekta viste +1kilo fra startvekt. ikke noe å skryte av det heller..... så det blir spennende å høre hva jordmor sier når jeg skal til henne om 2uker.

men hodet er festet og han ligger dypt nedi bekkenet mitt og det er meninga at sf-målet skal flate ut på slutten.

alt i alt: min baby har det strålende!! til tross for dårlig vektoppgang hos meg og litt lavt sf. men alt ligger heldigvis innenfor normalen her.

alt ordner seg nok skal du se;)

Skrevet

1700 g og var 42 cm lang..

måtte ikke i kuvøse eller lys men var på sykehhus i 11 dager for å sjekke at hun vokste og til og begynne med måtte hun ligge på matte som holdt 37 grader for hu hadde ikke fett til å holde varmen selv - men det gikk så fint atte :)

Skrevet

ja eg vet sf måla skal flat ut i slutten, og vertfall n¨r hodet er festet. men hode er ikke festet. Legen min trodde hodet var festet før men var vist ikke det alikevel.. h*n ligger på tvers nå.. jaja. blir vel bare å vente å se på mandag.. takk for alle svar;)

Skrevet

men vis den ligger i tverrleie så er det vel normalt med et litt lavt sf-mål??

eller har jeg hørt feil?

Skrevet

Jeg har anlegg for å legge på meg mye og har en kjempemage, men på 14 dager hadde jeg ikke lagt på meg noe, og det er mot normalt for min del utifra siste svangerskapet også. Jeg har også begynt å få vann i kroppen¨på disse 14 dagene, men vekta var den samme???. Symf.målet var en cm mer enn sist. Men min ligger i tverrleie og symf.målet kan variere veldig utifra hvordan bebisen ligger sier dem. Så lenge du kjenner liv så tror jeg du kan ta det med ro og selv om legen din mente at du skulle hatt ul i dag så er det fakstisk legen nede på føden som er eksperten og mente at du kunne vente til mandag selv om det er liten trøst i det...

Hadde de ment at det var skikkelig alvor hadde de ikke ventet til mandag. Det er hvertfall min erfaring:)

Skrevet

Sannsynligvis er det nok greit. Jeg har samme problem, på siste kontroll hadde jeg gått ned 2 kg og SF målet var flatet ut. Skulle på UL en uke etter (pga. svangerskapsdiabetes) så legen ba meg vente en uke og be dem sjekke der. De fant at alt var ok og babyen var 2400 gram (i uke 34). Hun sa det er sjelden problem med lav vekt/SF-mål, bare at man bærer babyen forskjellig, forskjellig høyde/holdning og selvsagt hvordan babyen ligger og mengde fostervann. Når babyen har snudd seg vil også magen synke ned (og enda mer når hodet fester seg). Om du kjenner bra med liv er nok alt helt fint. Håper de sier det samme på UL, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...