Gå til innhold

Sendt hjem fra overtidskontroll....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde fått beskjed om at de ville sette meg i gang i dag, men pga stor pågang på alle avdelinger, ble jeg sendt hjem med beskjed om å komme tilbake mandag 20 august.....Hyyyyl, jeg holder snart ikke ut lenger. Er 13 dager over og hadde fremdeles bare 1-2 cm åpning. Eneste forskjell fra forrige fredag, var at nå var mormunnen moden, og legen tøyde mye i håp om at fødselen kommer igang av seg selv i helgen...Har hatt masse sterke kynnere frem til nå, men ingen større action, og nå har det roet seg litt ned. Fikk beskjed om at baby var stor, og at jeg burde ta epidural under fødsel...(hadde en grusom fødsel uten smertestillende forrige gang hvor jeg både revnet,ble klippet og brakk halebeinet. Og han var 600 gr mindre enn denne) Skriver dette for å forberede dere andre som er på overtid om at du ikke nødvendigvis settes i gang selv om de har lovet det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy søren så provoserende at de faktisk sender deg hjem etter å gitt deg beskjed om at de skal sette igang. Tør jeg spørre hvilket sykehus du tilhører? Uhørt at det skal være slik. Hadde ei venninne nylig som opplevde akkurat det samme som deg nemlig. Det er så håpløst.. Blir nesten redd jeg når jeg hører slike historier... Så ville bare si at jeg føler med deg, også får du holde ut og prøve å fokusere på "premien";o)

Skrevet

Tusen takk for støtten....hadde en fullstendig melt down i går hvor jeg var helt utrøstelig og ikke kunne se noe positivt i noe, men har det bedre i dag. Legen booket oss inn på B3 i fredrikstad mandag kl 7.30, og da er vi førsteprioritet pga det som skjedde i dag. Klarer å takle det siden jeg nå endelig har en "garanti" for når jeg blir mamma igjen :o)

Skrevet

Skjønner det er frustrerende. Men de kan jo ikke sette deg i gang når de har alt for mye å gjøre! De som settes i gang må følges godt med på og de som er i fødsel må selvfølgelig prioriteres først.

Man må alltid gå på sånne kontroller og ta lovnader om igangsetting med en klype salt så man ikke blir så skuffet som du er. De ser an kapasitet, om de tror fødsel er nært forestående etc etc.. De vil jo helst ikke sette i gang så..

Skrevet

Det er bra å høre altså, skjønner at det raste sammen ja, handler endel om det psykiske også, man er jo såklart spent på en fødsel! Her i Trheim er det 7 sengeposter stengt for tiden, og noen blir sendt hjem, andre har faktisk måttet ligge på korridoren, så du er desverre ikke alene om å oppleve det..

Men kjempe masse lykke til på mandag hvertfall, godt dere er første pri;o)

*hilsen en som virkelig har bestemt seg for hvilket parti å stemme på* ;o)

Skrevet

Det er det verste!!! Dette høres helt sykt ut!!! Har lært meg at det gjelder å stå på krava og være vrang. Jeg fikk beskjed med nr.1 at jeg skulle settes igang kl. 9 tre dager etter (vannet hadde gått) om ikke ting hadde startet av seg selv i løpet av de tre dagene. Riene startet de, men de ga ikke noe resultat. Kl. 9 tre dager senere var det bare 2cm. Hadde ikke sovet på 3 døgn, og var utslitt av smertene. Legen ser på klokken og sier: "Det er nok litt tidlig enda, for det er faktisk 4 timer til det har gått tre døgn. Siden vi ikke setter noen igang på ettermiddagen kan du vente til i morgen tidlig." Dette er jo ikke på langt nær så ille som din situasjon da. Men Aaaarrrrg. Jeg tror jeg hadde mord i blikket når jeg så på henne, for jeg fikk viljen min og ble satt igang. 4 timer senere var go`jenta født. Hadde jeg måttet vente ett døgn til hadde jeg ikke hatt krefter igjen til å føde tror jeg.

Skulle tro at forrige fødsel ville være nok til at du slapp overtid i det hele tatt. Ring føden, skrik og hyl og legg ut om forrige fødsel. Krev igangsetting nå!!!! Stor pågang har de alltid, men de finner plass om de vil. Det er jeg helt sikker på! Det var fullt forrige gang jeg skulle føde, men på magisk vis hadde de flere rom ledig når jeg kom ned...

Skrevet

Takk igjen for god støtte.....er veldig bra å ha et forum som dette hvor man får luftet ut de verste følelsene. Tar med meg alle vennlige ord og tanker, og holder dermed ut til mandag!! Store klemmer fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...