Gå til innhold

Noen som har kjøpt Quinny freestyl 3xl?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns denne vognen ser både praktisk og fin ut. Ser ut som om den er enkel å klappe sammen, lett, og tar liten plass.. Med softbag så klart..

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke softbag, men dreamibag.. hehe.. går litt i surr her..

Skrevet

Tja.... Både og her i gården... Jeg elsker vonga, deilig å gå tur med den og bruke den på shopping og alt det der... 2 åringen min sover fint i den også, men han har dårlig plass til beina nå... Og den tipper lett når ungen er så stor og tung som min. (15 kg)

Men den tar ikke liten plass når den er sammenslått... Min er blitt ganske hard og legge sammen også og den er 1 år gammel. Ofte produksjonsfeil på hjulene slik at dem må byttes og bremsene fungere ikke likt lenger...

Men ser man bort i fra det så liker jeg vogna. Skal kjøpe dreamibagen selv nå når guttebass blir storebror i februar. Han bruker nemlig simovogna si fortsatt til sovevogn i barnehagen...

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min. eneste minus med dreamibagen er at de vokser fort ut av den. men den holdt i 6 måneder før guttungen ble for lang for den da:-)

Skrevet

Så bagen er liten altså?

Får jo babyen midt på svarteste vinteren jo.. Kansje jeg bør vurdere en annen vogn da eller?

Skrevet

eg e kjempe fornøyd m den vognen

kjøpte den t snuppa med dreami bag.

lett å slå sammen å få inn i bilen.

ho sitte kjempe bra i sportsvogndelen, har foreløbig god plass.

Men om sportsvognen står vendt fra oss tipper vognen lett..

Vi har den vendt mot oss, noe eg liker best uansett for å ha kontroll på ho. då e den stødig og god!

eneste minuset e at korgen under e veldig liten og dårlig plass i. og at det ikkje e trekk til sportsvognen. bare regntrekk.

Skrevet

Den er nok ikke like lun som en god dypvogn på vinteren vil jeg tro. Hadde en brukt dypvogn de første 2,5månedene, men den ville ikke mer, så da ble det 3xl.. Er vanskelig, men se på den i butikken og sammenlign med dypvogn, det er nok det letteste:-)

Skrevet

3xl var den første vognen vi kjøpte, og var lenge fornøyd med den.

Minus:

- Etterhvert begynte håndbremsene å svikte.

- Jeg blir irritert hver gang jeg skal legge 2 åringen i den, for den er for kort. Og hun skal sove i den en god stund til.

- Den er tung å løfte ut og inn av bil, og sammenlignet med 2 andre vogner (Quinny Speedi, og Phil&Teds) er den vanskelig å slå sammen. Må gjøres i flere bevegelser, imotsetning til de andre, som man kan løfte ut av bilen så er de slått opp i en bevegelse.

- 3xl vipper lettere enn de to andre tidligere nevnte.

Positivt:

- Sittedelen kan snues fram eller tilbake.

-God å trille, men ikke på snø - graver seg ned pga tyngden (sammenlignet med Speedi)

- Dreami bagen er kjempefin, barnet forsvinner ikke nedi vognen. Jeg brukte den til snuppa var 7mnd tror jeg, og lillemor er født i september. Da er jo det kjempefint å bruke den til vinterbarn, da er de jo bittesmå og du har masse plass til padding i vognen. Til sommeren kan babyen ligge å sparke, med et lite teppe over seg.

- Det er glidlås på kurven under, så man kommer greit til når man bruker sportsdelen.

Lykke til med vognvalg!

Skrevet

Mener du bare freestyle, eller freestyle comfort?

Jeg har hatt begge deler (har comforten enda). Egentlig mest

fornøyd med Freestylen jeg. Super patent på forhjulet, lett vogn, god å trille osv. Grunnen til at jeg byttet den ut i Comfort var pga at ryggen ikke gikk å legge flat. Mini fikk ikke til å sove i den.

Comforten ja. Den er endel tyngre, men har fordelen med vendbar sittedel og flat rygg. Alt i alt er vi godt fornøyde med denne, har litt problemer med at forhjulet "hopper" på ujevnt underlag, men da bare låser vi det :)

Jeg har også nettopp kjøpt dreami-bagen. Fineste bagen på markedet etter min mening. Jeg syns ikke den er så lite lun heller. Om ungen ligger i pose og man ikke er ute i de verste høst/vinterstormene så går det så fint så :) Bagen er godt polstret, så det eneste som gjør den mindre lun er at vindtrekket ikke går så høyt opp.

Alt i alt: kjempefornøyde med begge vognene :)

Skrevet

Så for at man skal kunne snu sittedelen, og legge ryggen flat, så må det være comfort?

Jeg syns denne vogna er kjempe fin, og ser superpraktisk ut.. Blir mye inn og ut av bilen her da, for vi bor på landet, så må bruke bilen når vi skal noe sted.

Skrevet

Ja da må det være comfort. Men mannen min har aldri klagd over det å ta vogna inn og ut av bilen. Han har kanskje aldri tenkt over det? Hehe.

Jeg klarer det fint jeg også, men er glad jeg slipper det hver eneste dag.

Bor på landet vi også.

Skrevet

Skjønner ikke helt at den kan være for kort for en 2 åring å sove i? Jeg har vogna, og tar bare ned støtten for bena. Funker utmerket for min som er 2,5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...