Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Okei vi skal altså gifte oss men aner ikke hvor vi skal begynne.. Trenger noen tips fra noen som er i gang med planlegging slik at vi kan komm i gang vi også.. Vi har sittet dato 20.09.08 men føler liksom at vi må begynne å gjøre noe.. Et par andre spørsmål: Går det ann å tenke økonomisk til et bryllup? Jeg tenker liksom litt sånn det går ann å leie et pent lokale som en kan fikse og pynte på egen hånd, det går ann å bidra med matlaging selv og ikke bestille alt, fotograf til selve sermoni og fest kan jo bruke vennine som er utdannet fotograf, drikkevarer (hjelper svigerforeldre med, eneste som er avgjort:os) Er virkeli et bryllup nødt til å bli så dyrt? Tenker folk med en ang sånn herregud de kunne spandert seg bedre? Ikke det at jeg bryr meg så veldi om hva andre folk tenker men vil ikke at folk skal se på oss som kjipe liksom.. Vi har bare ikke verdens beste økonomi.. Virker sikkert litt teit no men tankene ruller liksom..
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Det første dere kan gjøre er å bestille tid i kirken og finne lokale. Et bryllup behøver absolutt ikke å være så dyrt. Spørs akkurat hva du gjør ut av det.Vi leide lokale hvor vi pyntet alt selv.Vi leide kokk billig da vi skaffet han maten. Kjøpte drikkevarer i Tyskland og Sverige. Svogeren min tok bildene og søskenbarn laget bryllupskaka. Så har du bekjente som kan gjøre div. er det kjempebra. Dere kan jo også ha koldbord. La f.eks.familien hjelpe til å lage en rett hver seg . Begynn å kjøpe inn ting nå,så slipper det å bli så mye penger på en gang. Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Jeg synes det ikke er dumt i det hele tatt at et bryllup ikke er dyrt og råflott. Det er ekteskapet som er viktig, ikke selve bryllupsdagen. Tror gjestene ville synes det var hyggelig om de kunne bidra med mat og pynting, drikke, bilder etc.
Hjertefamilien Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Bruk nettet! Gjerne ebay.com. Kjøp kjole og pynt, smykker og annet stæsj via nettet. DER har hvertfall jeg spart mange tusen... Ellers, start med kirke, gjesteliste og selskapslokale.. Viktig å tenke antall gjester før en ser på lokalet spør du meg. Mye er booket bort allerede 1 år i forveien. Gratulerer med planleggingsfasen! Jeg har bare 3 uker igjen :-)
babyandme Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Vet ikke om du tenker å kjøpe brudekjole brukt..(de er jo dyre de helt nye kjolene) men selger min vakre brudekjole kjempebillig om det kunne vært til hjelp kanskje? er bare å komme med bud hvertfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå