Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Vi har et gammelt tregurv.. sånn type ekte parkett. veldig levende med andre ord. Vi har også hunder! og med hunder kommer det mye dritt. Har vasket gulvet med mopp, men ser at dette ikke er tilstrekkelig, for flekker går ikke bort, det graver seg ned i golvet vårt. skal nå ned på alle fire å skrubbe det rent. hva skal jeg bruke for å få dritten til å løsne? prøvde med ajax proffesjonal på et par flekker og der ble det skinnende rent, men kan jo ikke gå å sprute ajax over 40m2? takker for innspill :-)
gladmammatel2 Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Trodde kanskje at det var grønnsåpe man brukte til slikt.. men nå vasker ikke jeg gulv så ofte
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 17. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2007 har brukt grønnsåpe med mopp, men det har ikke vært så effektivt... vil det kanskje bli bedre om jeg skrubber da? med grønnsåpe?
Vestlandske meierier A/S Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 bruk grovrent, men vet ikke om du får tak i det i vanlige butikker. Er ganske sterkt...
prematura har tre små Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Har parkett vi også, men den er ikke så gammel da. Vasker med zalo vi, synes det funker bra.
Frøet - 77. Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Du har min dypeste medfølelse, et slikt gulv + hunder er ikke gøy, det vet jeg faktisk ALT om!!! Har selv bodd med et slikt gulv og to schafere. Grønnsåpe funker, men ikke med mopp. Du bør få deg en slik langkost med bust/ kost på om du skjønner hva jeg mener??:-) Det må rett og slett skrubbes! Da blir det rent, men er en jobb da, kanskje noe for din bedre halvdel nå som du er gravid? Man må jo benytte muligheten mener jeg:-) Lykke til!
gladmammatel2 Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Er det så gammelt at det er et ulakkert tregulv? Isåfall må du sikkert skrubbe uansett hva du bruker... Vi hadde et ulakkert tregulv med mellomrom mellom plankene i ei leilighet vi leide som studenter og det nyttet det ikke å vaske så vi bare støvsugde. Men så hadde vi ikke hunder heller da
plumsing Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 Du kan jo støvsuge først, og så vaske med grønnsåpe... Eller rett og slett ned på alle 4 med skrubbekost og grønnsåpe... men er kanskje en jobb for mannen når du er gravid ja=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå