PrinsesseSjefen Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Tok oss en tur til smaragdgruvene ved Minnesund. Var skikkelig moro! Var så vidt inni selve gruvene, men det var jo ikke så spennende der siden det ikke var lov å grave, eller ta steiner der, og var mørkt og vått. (de største ville gjerne gå lagt innover, men jeg ville ikke at de skulle gå for langt, er ikke helt sikret, og en går på eget ansvar inni der) Men på stranda utenfor fikk vi lov å lete etter smaragder. Når vi først fant den første skjønte vi på hvordan vi skulle lete og hvordan de så ut. Så på en liten stund hadde vi funnet 12-15 bittesmå fragmenter/krystaller, og 5-6 stener med smaragd i. De er jo ikke store, noen mm lange, men skikkelig grønne ja! Og de vi fant fikk vi, så ungene synes det var stor stas. Det ble ganske mye andre steiner vi plukket og, bare fordi de var fine å se på. Så nå har de laget utstilling på kjøkkenbenken... Anbefales! Åpent hver dag10-18 frem til 1. oktober. smaragdgruvene.no
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Artig da.. jeg har også vært der som barn, men vi hadde båt og kjørte dit uten for åpningstidene om man kan kalle det det, har fortsatt mange steiner med smaragder i liggende og mamma og pappa. Veldig gøy å gå på skattejakt... en ekte skattejakt !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå