lillesøster skal bli storesøster Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 sambo tok med seg ungene for å plukke bær i ettermiddag, de tok med seg noe til å ha bærene i, og jeg sendte med lillemor en bøtte med hank(den største boksen til klossetårnet hennes), sa til sambo at vi kan vaske den etterpå, du må ikke ikke glemme den. De kom tilbake 1/2 time senere med litt bær, men uten bøtta til klossetårnet. Sa han måtte dra å finne den(er like oppfor huset, kanskje 200 m å sykle/gå). Han sa at nei, han fant den nok ikke, for han visste ikke hvor den var, sa at da måtte han jo lete etter den der de hadde vært. Nå er han å sykler rundt på måfå(ringte til han nettop) han sa han ikke kom til å finne bøtta. Må legge til at dette er leker vi alltid tar med når vi drar på besøk fordi de tar liten plass, og lillemor leker mye med de hjemme også. Er jeg urimelig som ber han om å finne den?
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Ja,det syns jeg igrunn;).Det er vel lett å få tak i en annen bøtte,kanskje har dere i huset?Er vel ikke stor krise om den ikke blir funnet eller? Mvh
Katja Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 At du ber ham finne den? Bestemmer han ikke over seg selv da? Hadde min samboer bedt meg om å gjøre noe jeg ikke ville, hadde jeg bare ledd og sett dumt på ham, han kan faktisk ikke kommandere meg han.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 17. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2007 nei, er ikke lett å få tak i en annen bøtte, denne er lil sånn bøtter(klosser) man bygger oppå verandre, størst underst og mindre og mindre til den minste på toppen om du sjønner. En vanlig bøtte som jeg kunne kjøpt på butikken hadde jeg selvfølgelig ikke brydd meg om.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 17. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2007 men hallo.. det var han som mistet den!!
trollmamma Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Kvifor sendte du med akuratt den bøtta dersom den var så spesiell? Du kan jo ikkje kommandere din mann til å gjere noko. Men han skulle kanskje ha gjort det på egenhånd.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 17. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. august 2007 selvfølgelig bestemmer han selv, men om jeg hadde rotet bort eks hans verktøy hadde jeg også blitt bedt om å finne det igjen. Synes jeg kan stille samme krav om det som er ungenes som det som er mitt.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 17. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. august 2007 fordi jeg fant ikke en annen bøtte i farta, syntes hun burde få ha en bøtte med hank fordi det er det jeg forbinder med bærplukking.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 17. august 2007 #9 Skrevet 17. august 2007 Det er jo ikke snakk om å kommandere, men å forvente at han retter opp i kløninga si. Jeg ville gjort som deg, gitt. Han visste jo t.o.m. på forhånd at det ikke var en hvilken som helst bøtte!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 17. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 17. august 2007 takk for støtten tosøtesmå-enrødogenblå
Boulengerina Skrevet 17. august 2007 #11 Skrevet 17. august 2007 Jeg og hadde nok blitt litt irritert på sambo om jeg hadde sagt at den ikke måtte mistet og han kom hjem uten den.. Men.. Jeg tror ikke min samboer hadde giddi å lett etter den om jeg hadde bedt om det.. Da måtte jeg til nød ha gått selv..
Skravlemamman Skrevet 17. august 2007 #12 Skrevet 17. august 2007 Ja, ærlig talt....har du aldri mistet eller rotet bort noe ?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 17. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 17. august 2007 men jeg aner jo ikke hvor de har vært, bare at de har vært på en myr i nærheten, en ganske stor også virker det som, for lillemor har visstnok gått 60-70 meter bak sambo og guttungen, og de har også lett etter støvelen hennes i 20 min fordi hun hadde mistet den.
trollmamma Skrevet 17. august 2007 #14 Skrevet 17. august 2007 Viss dei har dreve å leitt etter støvler i tillegg, så forstår eg igrunn at dei kunne gløyme den bøtta -og att han ikkje gidder å leite etter den. Han må være rimelig lei da.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 17. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 17. august 2007 selvfølgelig har jeg det, men jeg har også stortsett lett til jeg har funnet det om det har vært noe viktig. Det har noe med holdninger også overfor ungene, man passer på ting man har med seg. Det er iallefall det jeg prøver å lære de.
Skravlemamman Skrevet 17. august 2007 #16 Skrevet 17. august 2007 husk at det var du som spurte om vi synes du var urimelig - og ja, det synes nå jeg....., når det gjelder mannen er vel han ferdig oppdratt:-)??
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 17. august 2007 #17 Skrevet 17. august 2007 mannen, ja. Men hva med å gå foran med et godt eksempel for barna? Og jeg vet med meg selv, at om mannen hadde kommet og sagt "beklager beklager jeg mistet den og kan ikke finne den" er det noe annet enn "å ja, det stemmer, hun hadde med seg en bøtte ja. Nei den er sikkert borte, og jeg gidder ikke lete etter den nå." Om noe er borte er det borte, men man kan iallfall prøve å finne den!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 17. august 2007 Forfatter #18 Skrevet 17. august 2007 akkurat det er nok et diskusjonsspørsmål, men jeg må jo kunne fortelle han hva jeg synes og mener han bør gjøre, og be han om det. Jeg ville ha en diskusjon, var derfor jeg spurte;)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 17. august 2007 Forfatter #19 Skrevet 17. august 2007 var vel mer å ja, det stemmer, hun hadde med seg en bøtte ja. Nei den er borte, og jeg gidder ikke lete etter den fordi jeg finner den ikke. Men uansett, man går ikke bare forbi bøtta ,noe både sambo og guttungen har en tendens til å gjøre, aner jo ikke om det er det som har hendt, men uansett.
Mrs. Bouquet Skrevet 17. august 2007 #20 Skrevet 17. august 2007 Hadde bedt han lete litt eller kjøpt en ny om en dag om den er mulig å få tak i.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 17. august 2007 Forfatter #21 Skrevet 17. august 2007 går jo ikke ann å kjøpe en ny, og om det hadde gått ann er det kanskje ikke mye vits, siden hun er 22 mnd, og kommer til å leke med disse klossene i kanskje 3-4 mnd til,er jo bare det at jeg er så glad i disse lekene, og har tatt vare på de siden eldstemann var baby og de er så praktisk å ta med.
fleXibel Skrevet 17. august 2007 #22 Skrevet 17. august 2007 Jepp.. egentlig.. Hadde den vært så spesiell kunne du latt være å sende den bøtta med.. Sånne ting må man regne med hvis en skal dra med seg leker ut..
PAVEEL Skrevet 17. august 2007 #23 Skrevet 17. august 2007 jeg synes godt han kan lete etter den jeg:-) skader ikke i det hele tatt det.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 17. august 2007 Forfatter #24 Skrevet 17. august 2007 det endte med at jeg og guttungen dro opp å lette etter den, og vi fant den. Det værste var at det pissregnet, og myra var en myr som var våt, og jeg hadde joggesko på... kunne vri sokkene og buksa når jeg kom hjem.
PAVEEL Skrevet 17. august 2007 #25 Skrevet 17. august 2007 hihi, var bra du fant den da:-) er en kjentsak at menn er litt minde flink enn oss damer å lete etter ting;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå