bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 lillegutt må jo forsikres. men han er bare 6 dager gammel. må de ha noe personnr el lign for å forsikre? hvordan gjorde dere det?
Stor_smil Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Tror du må ha personnummer, også tror jeg det er noen forsikringsselskap som ikke vil forsikre barn før de er en viss alder (husker ikke helt om det var ett par mnd eller noe?!?) Forhør deg med ett av selskapene, og sjekk med forskjellige, er stor prisforskjell Flott at dere tenker på det, kjempeviktig å forsikre barna sine
Stor_smil Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 http://www.terra.as/servlet/side?section=1040100
Ikkelektuell Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Må ha personnummer, ja. Hvis du skal forsikre før babyen er 1 mnd gammel er det muligens bare Trygg-Hansa som gjør dette. De fleste selskaper forsikrer ikke babyer før de er 1-3 mnd gammel, etter det jeg vet. Når du vil kjøpe forsikring tar du ganske enkelt kontakt med det forsikringsselskapet du ønsker å bruke.
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 17. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2007 ok. supert. tusen takk for hjelpen. ja klart barna må forsikres. det er jo det mest dyrebare vi har. vi forsikrer jo andre ting som er langt i fra like dyrebare.
Mrs. Bouquet Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Hvofor er det så viktig å forsikre barna? De er jo ikke en gjenstand man får erstattet.
Ikkelektuell Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Vel, du har kanskje ikke forsikret deg selv heller, da? Intensjonen er at man skal være godt hjulpet rent økonomisk dersom ulykken skulle være ute og barnet blir invalidisert. Meningen er ikke å erstatte barnet eller dets helse, men rett og slett å gjøre de praktiske omstendighetene til noe en kan bruke minst mulig energi på i en situasjon hvor barnets ve og vel (evt en selv, ved dødsfall) er viktigst. Forøvrig vil jeg si at alle med store lån burde være godt forsikret, både ved sykdom og død. Like selvsagt som at man forsikrer bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå