Gå til innhold

Andre med barn (15mnd) som sover lite på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snurresprett sover fra19-0600, aldri et minutt lenger. Sover hun ute i vogn så er det nøyaktig 55 minutter, sover hun inne i senga som i dag, max en halv time. Er det mulig at hun trenger så lite søvn?

Er stort sett blid, men er redd hun sover for lite. Til sammenligning sover storesøster på 3.5 år mer i døgnet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmmm, har alle barn som sover mye?

Skrevet

Lillegull her er 12 mnd,og han legger seg for kvelden 18.30,da er han super trøtt.våkner mellom 5 og 6 på morningen,på dagtid sover han 2x30 min...

Skrevet

Ja, barn har forskjellig søvnbehov. Men snuppa våkner alltid med gråt og virker misfornøyd. Men vi ikke sove videre..Tenker at de trenger minst 1-1.5 times sammenhengende søvn på dagen?

Eldste sov 2-3 timer på dagen når hun var på samme alder, kanskje derfor jeg er litt bekymret...

Andre?

Skrevet

Er nok veldig individuelt det der.Lillegutt sover ca 12 timer hver natt og sover ingenting på dagen.Og det har han ikke gjort siden han var 8 mnd!

Skrevet

Er det sant!!? he he, en utholdende gutt du da:)) Rart det der hvor forskjellige de er. Snuppa mi viser ikke tegn på å ville sove på dagen, men jeg legger henne. Og hun sovner, men våkner etter kort tid.

Ja, ja...får vel bare regne med at hun reglerer det selv!

Så gutten din nektet å sove fra 8 mnd alder?

Skrevet

Har en sønn på 14 mnd som alltid har sovet lite, både natt og dag. 9-10 timers natt med mange oppvåkninger og 1-2 timer på dag. Etter at han begynte i barnehagen forrige veke er han heilt ferdig i halv seks-seks tida. Roter masse om natta, og er "klar" for å stå opp halv fem-fem om morningen. Ser jo at han er kjempetrøtt når han våkner, men roer seg ikkje nok til å sovne igjen.

Men i går klarte eg å holde han våken til åtte, og i natt sov han kjempegodt, bare våken to gonga og roa seg fort. Sov til seks. og sov visst over to timer i barnehagen. Håper på reprise i natt!

Skrevet

Krysser fingrene for deg og gutten din! Har så mye å si at voksne og barn får en god natts søvn!

Skrevet

Ja...HAn har alltid vært vanskelig å legge.Trenger lite søvn,og legger seg ikke om han ikke er kjempetrett!

Prøvde å legge han tidligere på kvelden og kutte ut soving på dagen v 8 mnd alder.Og det funket!

Nå er han 21 mnd,og er kjempeaktiv og blid hele dagen.Men sovner som en sten når klokka er halv sju.

Sovner han f.eks i bilen e.l har vi et mareritt hele kvelden!F.eks sovnet han i bilen nå i uka,og vi fikk ikke liv i han før etter 20 min.(HAn er VANSKELIG å vekke når han først sovner!!!!!)Dette var ca 15.30....

Da var han hyper og kjempevåken til 22.30 på kvelden!Og når han endelig sovnet var kl 23...Likevel våknet han til vanlig til 7.30 og holdt ut til 18.30 dagen etter!

Skrevet

Skal også si at han kuttet fra 2 lurer om dagen til en litt lenger helt av seg selv når han var 6 mnd.

Skrevet

he he, blir fasinert av de små kroppene som klarer å holde seg våkne så lenge:))))

Snuppa mi farer rundt som en duracell-kanin hele dagen, mens jeg er helt sengeferdig!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...