Gå til innhold

Hva synes dere om å kjøpe brukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte leker?

Brukte klær? Til deg selv eller barna?

Er det forskjell på å kjøpe på fretex eller fra privatpersoner via nettet?

Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper ikke brukte klær verken til meg eller snuppa, ikke leker heller. Det vil si jeg kunne godt å kjøpt brukte både leker og klær av venner men ikke av ukjente personer, leter ikke på finn.no etter det.

Til meg selv kunne sikkert ha kjøpt f.eks en kul jakke e.l. på fretex.

Men selv om jeg ikke gjør det selv synes jeg det er opp til enhver hvorvidt de vil kjøpe brukt eller ikke.

Jeg selger heller ikke slike ting da.. Det som jeg ikke tar vare på til nestemann av klær havner i UFF eller Fretex kontainere.

Skrevet

vel.. jeg kjøper ikke brukt, jeg... måtte bli noe veldig spesielt isåfall.. min mor derimot.... dronninga av finn.no! hihi

Skrevet

Ser ingen forskjell på å kjøpe på finn eller hos fretex. Har vanligvis ingen betenkligheter med å kjøpe på Fretex. hos finn handler jeg ikke. Mest fordi varene som regel har "ville" priser der. Jeg liker antikt og da er antikvitetsbutikker og fretex et "must". Ellers så kjøpte jeg meg en fin Ralph Lauren jakke på fretex her en dag. Til 55 kr. Vasker det bestandig godt før bruk, seff:)

Skrevet

jeg kjøper gjerne brukt til jentene om det er noe som er fint...eller praktisk...

arver mye da så slipper å kjøpe så mye....

kjøper ikke brukt til meg selv da......men tar gjerne imot om jeg får noe fra bekjente som ikke passer dm...

fretex butikkene jeg har vert innom har vert dårlig utvalg..og har aldri kjøpt noe der.....mens til motsettning så er bruktbutikken her mora mi bor veldig godt utvalg...

Skrevet

Helt for. Leker kjøper vi lite av i det hele tatt og er såpass sære på at det skal litt til å finne brukt, men en del brukt tøy - til voksne og barn. Har mye brukte møbler og inventarting, og kjøper gjerne større ting brukt - sykler og slikt.

Boikotter Frelsesarmeen, men bruktbutikk generelt vs. privat netthandel er samme for meg, så lenge det er en netthandelform jeg stoler på betalingsmessig og slikt.

Skrevet

Handlar litt på Fretex innimellom (kjøpte ei jakke til meg sjølv og ei bukse og ein kjole til chiquita i dag), har også kjøpt gravidkle på Finn, og brukte bleier på tettinntil. :) Synes brukt er genialt, mindre forbruk, billigare og betre for miljøet!

Skrevet

brukte leker helt greit så lenge de er i den stand det skal være

brukte klær... ser ikke negativt på det.. men ville ikke gjort det selv... men selv arver jeg klær fra andre, ungene har klær fra familie og "venner"... selv arver jeg også klær fra svigerinna mi... ho stør altid om jeg vil ha det vis ho ike skal ha det lengre.... (kaster klær som er utbrukt)

jeg synes det... er forskjel... privatpersoner er bedre.. men det er min mening

Skrevet

Har ingen problemer med å arve/kjøpe brukt. Er nok forbruk i samfunnet vårt. Sjekker alltid om det går ann å kjøpe brukt det eg trenger før eg kjøper nytt.

De som ikkje kjøper brukt, kvifor ikkje? Forfengelighet? ekkelt? ?????

Skrevet

Brukte leker er/burde det være et kjempemarked for!

Vi får endel brukte leker og klær til jenta fra besteforeldrene på farssiden. Fine og nesten nye (de bor utenlands). I starten steilet jeg litt, men nå syns jeg det er helt greit. Er det noe som ikke passer/ikke likes, gis det til Fretex ...

Kjøper svært sjelden brukt selv, men er i prinsippet for det, pga. miljøet og overforbruk/-produksjon.

Skrevet

Brukt er bra på alle måtar, syns eg! Som sagt over: sparar miljø og pengar, og fungerer ofte like bra som nytt. T.d. barnehageklede (særlig bukser) blir slitt med ein gang her i huset, så då treng ein gjerne ikkje nyaste mote.

Skrevet

Jeg syns det er supert både å arve og kjøpe brukt jeg. Så lenge ting er helt, rent og av god kvalitet, kjøper jeg gjerne ting fra Fretex, og arver ting fra andre.

Har bl.a arvet masse flott utetøy fra Polarn o Pyret fra lillemors niese, kjøpt en flott Stokke TrippTrapp på Fretex til 200,-, og arvet masse flotte leker og bøker fra lillemors tremenning.

Skrevet

Jeg kjøper brukte ting til både meg og martin. Det er billig for meg og bra for miljøet. Men jeg har bare kjøpt på fretex da, med unntak av bekjente.

Skrevet

Supert med gjenbruk i alle former. Synes deter alt for mye kjøpehysteri for tiden. Selv får og arver vi så mye for tiden t vi ikke trenger kjøpe noe, men har gjort det før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...