Leetha Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 synes lillemann er så tidlig ute, men det er kansje fordi storebroren var veldig seint ute... han er 2,5 mnd, er veldig våken. han har begynt å gripe etter ting under gymmen. han rullet også fra mage til rygg i går men veit ikke om det var bevisst. i vippestolen har han begynt å spenne ryggen i "bue". dette gjorde aldri storebror. hva er tidlig ute egentlig? når gjorde deres babyer ting?
Gjest Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Min er omtrent som din - tok etter bebygym-tingene da han var ca 2,5 mnd. Han har ikke rulla enda, men driver å prøver å snu seg fra rygg til mage nå. På magen ligger han med hodet og overkroppen høyt og stødig løfta fra underlaget, men han prøver ikke å ta etter leker i den stillingen ennå.
Yuna Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Ikke vet jeg, men datteren min er vel kansje også tidlig ute? Hun er 1 måned og 2 dager gammel. Snudde seg fra rygg til mage og tilbake igjen da hun var knappe 3 uker. Holdt hodet sitt selv første gang da hun var 2 uker. Gråt tårer da hun var nesten 2 uker(Noen mener det er unormalt så tidlig, men ikke vet jeg). Hun smilte første gang da hun var nesten 3 uker. Mulig hun er veldig tidlig ute hun også da? Vet bare at det er veldig individuelt fra barn til barn.
ScaryMama Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 http://www.babycenter.com/refcap/baby/babydevelopment/1496585.html Tabell over hva de fleste babyer kan, halvparten av babyer kan, og noen få babyer kan.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Der var den siden. jeg har lett etter den lenge nå Takk KOzy K
Gjest Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Jeg skjønner godt hva du mener :-) Hos hos var også eldstemann litt treg, i hvertfall grovmotorisk, akkurat det å gripe var han faktisk tidelig med men ellers to det sin tid med ting, mens nr 2 var kjempetidelig grovmotorisk og litt senre finmotorisk. Mini på sin side later til å ha plukket og det "beste" fra begge to, hadde ham med meg på seminar i begynnelsen av uken og alle kommenterte ting som "å så utrolig våken han er, er han virkelig bare 2 mnd?", "oi han var sterk, var det 2 mnd du sa han var, jeg hadde tippet 4 mnd jeg!", "neimen han ler jo, det har jeg ikke sett en så liten baby gjøre før" osv. Så jeg synes mini er veldig tidelig ute på de fleste områdene, og tydeligvis ikke bare jeg. Han har løftet hode siden han var nyfødt, vi har ikke trengt å støtte hode hans siden han var 3-4 uker gammel, nå som han er 2 mnd hever han hode og brystkassen høyt opp og holder seg slik i mange minutter uten å måtte legge hode ned for å hvile mens han "prater" og smiler til oss og ser seg rundt.Han løfter også ene armen og begge bena når han ligger slik og vipper og forsøker å finne balansen. Han begynte å le skikkelig 1,5 uke før han var 2 mnd og i dag oppdaget han hendene sine for første gang og prøvde å slå etter lekene på babygymmen. Og som din så tipper/ruller han seg av og til over fra magen til ryggen. Han gjorde det mest da han var rundt 3-5 uker, så stoppet han med det, men har begynt litt igjen de siste dagene. Får nesten litt noia av dette jeg, synes mellomste var litt vel tidelig ute med noen ting (f.eks reise seg når han var 7 mnd og hadde null kontroll og dermed deiset i gulvet hele tiden) og hadde håpet mini skulle være litt mer bedagelig, men foreløpig ser det ikke slik ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå