Gå til innhold

Hvor mye får dere når dere pumper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt meg brystpumpe, og lurer på om dere tømmer begge brys tene når dere pumper? Hvor lenge pumper dere og hvor mye får dere???????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer jo hvor lenge det har gått siden snuppa spiste, og hvor mye hun spiste. alt fra 60 til 200ml

Skrevet

Det kommer litt an på hvorfor du skal pumpe... Er det i stedet for å amme? Er det for å øke produksjonen? Er det for å ha litt i fryseren?

Ang. hvor mye: Det varierer. Dersom man bare får ut 20-40 ml pr. bryst er det sannsynlig at man bare klarer å ta ut det som er i melkeampullene, det vil si det som er helt foran mor brystvortene. Det som er lagret i melkekjertlene trenger hjelp av utdrivingsrefleksen til å komme ut. Den første refleksen er sterkest og gir mest melk, de som følger gir mindre og mindre. Jo tommere puppene blir, jo vanskeligere er det å få en ny refleks, men babyen klarer det myyyye bedre enn pumpa ;o)

Meg: Jeg kan ikke sammenliknes med de fleste, i og med at jeg fullammer en stor gutt ( 3 1/2 mnd og 8 kg) og snuppa på 2 1/2 også spiser minimalt med fast føde om dagen, og tar hovedsakelig næring gjennom morsmelk. Da har jeg myyyyye. En full pupp gir meg lett 250 ml, og da kan enda lillemann spise seg mett etterpå :o Lurer på hvor mye det hadde blitt, jeg???

Skrevet

I starten pumpet jeg iallefall en time til sammen, og fikk ut kanskje 80ml til sammen, ikke det en gang.

Nå som melken flyter lettere pumper jeg kanskje ti-femten minutter på hvert bryst, og får ut alt fra 20ml pr bryst til 150ml pr bryst, det spørs om vesla har spist først, hvor lenge siden jeg pumpet osv. Vesla her tømmer brystet godt, så derfor er det lite igjen om hun har spist.

For å tømme melkekjertlene godt, presser jeg gjerne på dem mens jeg pumper, en og en.

Skrevet

Prøvde meg på litt pumping i går, plgdes endel med å få vakuum i avent pumpa, men fikk nå dreis på det tilslutt. Fikk ut 30 ml av det ene brystet og 10 av det andre. Dette var like etter at Lillemor hadde spist. Aner ikke om det er mye eller lite.

Skrevet

Da jeg pumpet for å gi til alle måltider fikk jeg lett ut ca 250ml pr pupp pr måltid. Pumpet meg 6 ganger pr dag i 4 mnd. Ca 0.5ltr pr måltid da, og tilsammen ca 3ltr pr dag.

Nå er det 5 mnd siden jeg pumpet for siste gang, men prøvde pumpa i går bare for å se om et var helt tom...men fikk da ut 180ml på ene puppen og 150ml på andre. Og da har puppene altså bare hengt der i 5mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...