Gå til innhold

migrenemedisin og vin i prøvetiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer sånn jeg. Sliter med migrene, og har fått medisiner som virker. Men de skal ikke tas under graviditet tror jeg. I vedlegget står det at det ikke er påvist skader ved graviditet, men det betyr jo ikke at det ikke kan skje, det betyr kanskje bare at det er forsket for lite på det. Akupunktur hjelper noe, men ikke godt nok. Og når anfallet kommer er det ingenting annet enn medisiner som hjelper. Uten medisiner blir jeg sengeliggende et døgn. Jeg håper at når jeg blir gravid (håper det blir snart:) så forsvinner migrenen.

Men hva med nå, i perioden mellom EL og IKM. Jeg vet jo ikke om jeg har lykkes. Men jeg vil jo ikke ta sjansen på å ødelegge noe i tilfelle jeg har blitt gravid... Så er det noen som sier at det uansett er så tidlig nå at en evt spire ikke vil bli påvirket av hva jeg spiser/drikker.

Noen andre her med migrene som har noen tanker rundt dette?

Og i samme slengen lurer jeg på hva dere andre tenker i forhold til alkohol mellom EL og IKM. Jeg har tenkt endel på dette. Etter det første halvåret med prøving begynte jeg å slippe opp litt på det selvpålagte regimet, og tar meg nå et glass vin mellom EL og IKM dersom jeg føler for det. Drikker ikke mye da.

Noen tanker og synspunkter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg har du migrene du også. Jeg er akkurat blitt frisk nå etter 2 anfall 2 dager på rad. Er supersliten men glad det er over for denne gang. Jeg har prøvd å bare spise paracet når jeg blir dårlig, men det virker ikke i det hele tatt. Takler rett og slett ikke smertene. Så jeg spiser migrenemedisin mellom el og ikm og tenker at blir jeg gravid får jeg se om jeg orker smertene da. Vet av erfaring at jeg får masse vondt i hodet tidlig i svangerskapet, men det gir seg etter hvert. Migrena mi forsvant bortimot etter siste svangerskap, men har tiltatt i styrke og hyppighet de siste årene.

Når det gjelder vin har jeg også vært igjennom en asketisk periode. Men etter som jeg har holdt på såpass lenge, drikker jeg hvis jeg har lyst til det. Orker ikke å finne på unsyldninger for ikke å drikke før jeg absolutt må.

Skrevet

Tusen takk for svar martine!

Så bra at du er frisk igjen nå da, det høres ille ut med to anfall to dager på rad! Håper for din skyld at det er lenge til neste, eller så klart at det ikke blir noe neste. Hvis du ikke har prøvd akupunktur så gi det et forsøk. Noen blir helt bra av det..

Virker som vi tenker litt likt. Jeg heller takler ikke smertene, men tenker at den dagen jeg vet jeg er gravid har jeg i hvertfall en annen motivasjon for å klare det. Paracet virker ikke her heller, kan like gjerne spise sukkertøy.

Det er noe med det å prøve lenge. Jeg leser jo at vi anbefales totalavhold fra alkohol fra vi slutter med p-pillene. Men når det trekker ut og mensen kommer måned etter måned så virker det etterhvert litt... ja, hva skal jeg si.. litt anstrengt... Er på ingen måte avhengig av å drikke, det handler ikke om det. Av og til er det bare godt med et lite glass vin til maten, selv om det er etter EL. Med barn i magen, og senere ammende, vil det være null problem å la være å drikke i årevis om det så skal være. Da bare gleder jeg meg til å takke nei til alt som ikke er bra for den lille...:):)

Ha en strålende helg, og nyt den gode lettede følelsen når migrenen har sluppet taket

Skrevet

Har jeg migrene tar jeg pillene mine,spiren får ikke næring fra mor før etter noen uker uansett,så før ikm tenker jeg ikke på å la være i det hele tatt..migrene uten medisiner er et helvete.

Håper å slippe migrenen i svangerskapet når jeg en gang blir gravid,har sluppet det i de tidligere svangerskapene.(vet mange opplever det motsatte så vært heldig)

Ta pillene dine du,støtter den ;)

Klem

Skifer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...