Kanutte og prinsen Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Har kjent at mange av lammeskinnene de selger rundt om i babybutikker lukter veldig sterkt. Noen som har erfaringer med de fra nøstebarn? Ser at de koster rundt dobbelt så mye som de fleste andre jeg har sett, men vil jo ha et skikkelig et, samt et som ikke "stinker" =)
tredjemann 0 dager igjen! Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Vet ikke om de fra Nøstebarn luker, ville bare tipse deg om at på barnashage.no selger de også lammeskinn - i litt samme kategori som Nøstebarn, men billigere. Min søster har det største og de er veldig fornøyde. Har tenkt å kjøpe et slikt, vi også...
Vestlandske meierier A/S Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Nei lukter ikke i det hele tatt!! har vært knall fornøyd med det!! Kjøpte ett på ikea, fy søren det går rett i bosset!! stinker!!!!!!!
Gjest Ut på tur Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Vi har også kjøpt nøstebarn. Kan stikke nesa langt nedi det uten problem. Kan det være fordi alle kjemikalier er fjernet det ikke lukter ? Enten det eller så er det rett og slett vasket bedre.
fillyfjonka, nr.3 i oktober Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Nei de lukter ikke. Vedlig gode!
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 nei de lukter ikke i det hele tatt, kan virkelig anbefale dem... også er de uten kjemikalier og drit,helt naturlig;)
Gjest Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Vil absolutt anbefale skinn fra nøstebarn. De er fri for kjemikaler, og inneholder ikke noe tilsatt. Det tåler å bli gulpet og tisset på, skal nesten kun luftes og sjeldent vaskes. I tillegg er skinnet klippet til sånn at det er jevn høyde på ullet, som igjen fører til god ventilasjon for babyen både i kulde og varme (holder kroppen deres passe varm). Skinn fra ikea, kid, jysk ol. kan overhode ikke sammmenlignes med dette skinnet. De røyter, lukter, har tilsatt det ene og det andre og er vel mer ment som tesktilpynt til hjemmet. Anbefaler deg/ dere å gå inn på nøstebarn sine sider og lese det som står der om deres ull. det er det beste! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 Så dette skinnet fra nøstebarn trenger kun å luftes før bruk ? Ikke håndvaskes eller lignende ? :-) Synes det er veldig dyrt, men om det er såpass bra osm dere sier, så blir man jo fristet til å kjøpe, sikkert verdt pengene. Skulle vel holde med 80 cm skinn ?
Gjest Skrevet 18. august 2007 #9 Skrevet 18. august 2007 Ja det skal kun luftes før bruk Det som er genialt med dette er at du kan ta det med deg overalt; i sengen, i vognen og i vugga. Jeg har ikke tenkt å kjøpe dyr pose til vognen, men bruker i stedet skinnet og en dundyne, dette skulle holde babyen varm nok. Jeg bor på vestlandet og der er det sjeldent minusgrader, så da trenger jeg ikke pose som er beregnet for minus 20! Derfor har jeg investert i et dyrt et De anbefaler forresten at mor ligger på skinnet før babyen blir født, sånn at det lukter litt av mamma av det også...
Gjest Ut på tur Skrevet 18. august 2007 #10 Skrevet 18. august 2007 Vi kjøpte det skinnet som er mellomstort. Da er det litt stort i vuggen (leandervugge) men ikke større enn at det bare ligger litt opp langs med kanten. Har ikke sjekket det i vognen, men tipper det vil passe bra i vår Simo Duo. Når ungen skal over i sprinkelseng vil det ikke dekke hele sengen, men en del av den. Når ungen er så stor at skinnet er for lite i sengen så tenker jeg at da blir det vanlig laken i sengen Hun i Nøstebarn butikken anbefalte det i M, og sa at når vi var ferdig å ha det i sengen kunne vi skjære hull til selene i vognen å ha det der Jeg har ikke sett på andre ull. Men stoler helt fult på det Nøstebarn sier om kjemikalier osv i skinnet. Dersom du skal bestille det så kjøp med såpe og ullkur. Du trenger bare å vaske det når det blir møkk på det(mesteparten kan bare tørkes av , men av og til må det vaskes) , men da er det greit å bruke en skikkelig såpe, og så vil du etter noen vask ha behov for å sette det inn med ny lanolin (den forsvinner litt etter litt når du vasker)
Gjest Skrevet 18. august 2007 #11 Skrevet 18. august 2007 Jeg synes lammeskinnet fra nøstebarn luktet bra sau jeg da , men så er det jo tross alt en sau også. Luftet det godt før bruk, og hadde ei bomullsbleie under hodet på ungen. Nå har skinnet vært vasket noen ganger og lukter kun frisk natur. Det er et godt skinn som har vært veldig mye i bruk. Nå skal snart en ny liten jente få sove på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå