Gå til innhold

Noen som har vært på første legesjekk?


ida23:)

Anbefalte innlegg

Hei alle dere!

Skal til legen på mandag på innvendig UL, da er jeg 6+3...og lurer sånn på om det lille hjertet har begynt å slå...Noen som har vært inne like tidlig som meg eller som vet hva jeg kan forvente meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har vært til første legesjekk i dag. Er bare 5+4, så det var kanskje litt tidlig. Jeg hadde ikke innvendig UL, men legen tok masse prøver (blodprøver og GU-prøver) og målte blodtrykk ++. Han kontrollerte i tillegg puppene mine. Så førte han disse opplysningene opp på et helsekort for gravide som jeg skal ta med meg hver gang. Jeg spurte han om jordmor, og da sa han at han ville anbefale å gå annenhver gang til lege og annenhver gang til jordmor.

 

Lykke til med ultralyden! Det kunne jeg også tenkt meg. Får liksom en bedre følelse av at man er gravid når man kan høre et ekstra hjerte dunke! Spennende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollerte han puppene dine? Hvordan da? I informasjonen jeg fikk står det at det ikke er nødvendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldrig vært med om en lege som ska sjekke pupperna.... Hvorfør???

Jeg var på UL idag å jeg er 6+3 å det lille hjertet slog.... Men det er ikke sikkert hjert kapasiteten har kommet igang.. kan bare være snakk om timmer hvis du ikke ser noe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

jeg har vært til ultralyd en gang allerede og vært på sjekk hos legen min.

Jeg var ca 5 uker når jeg var på ultralyden,så bare en svart liten flekk,men jeg skal ta en ny ultralyd på onsadg for og se om hjerte slår.

Har hatt 2SA før.

Jeg tror ikke du sakl forvente for mye ut av ultralyden,ser nok ikke så mye ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IDINHA!!

 

Kan man få innvendig UL om man ønsker det? Hvor? Eller det er spesielle grunner til at du har tatt det... Jeg vil også ta det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...