Gå til innhold

har dere leggerutiner hos deres nyfødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvilke rutiner har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm.. da hun var 6 uker oppdaget vi plutselig at HUN hadde en rytme, og at vi stadig ødela den..

vi har ikke noen faste rutiner, jeg er ikke blant de som bader babyen hver kveld, feks. (faren har svært sensitiv hud, og vasking kan forverre, så vi ser an jenta, samt at en baby jo ikke er MØKKETE, så hun trenger ikke å bades hver dag)

men prøver å skifte til pysjen rundt klokka åtte, kose og leke litt, roe ned før kvelden, (noen ganger bade, men ofte tar vi det badet tidligere på dagen også vi..) amme, og så bærer jeg henne i seng. der synger jeg en nattasang, gir henne smokken og stryker henne litt på kinnet/panna og legger dyna godt til.

som regel må jeg inn til henne et par ganger, putte i smokken igjen og nynne litt på en sang.

kanskje ikke veldig til rutiner, men har jo ikke begynt så veldig med eventyrlesing og tannpuss enda, lissom.. (hun er 8 uker)

Skrevet

Vi hadde rutiner fra vi kom hjem og så langt til nå..

Rutinene har endret seg masse fra hun var nyfødt til nå. (hun er strax 7 mnd) Nå er hun i seng 19.00 og sover til 07.00-08.00.

Da hun var nyfødt begynte vi med natt kl.22.30 og dette justerte seg ned av seg selv. Da var det bad, pupp og natta. La henne i senga og sa natta og gikk ut. Dette fungerer enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...