Gå til innhold

Andre med små mager her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll i dag og sf-målet var kommet opp i 24, men det er fortsatt under normalen. Noen som har vært på sjekk pga dette? Hva gjør man der, egentlig?

Jeg er 31+2, forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hele tiden ligget under kurven, og er nå på vekstavvik -20% (det måler de på ultralyd.) Men så lenge babyen din følger sin egen kurve, altså at den vokser, skal det være greit, og den har det bra:) Men tror ikke den bør være stort mer en -20% (-30%) i vekstavvik, men det følger de jo med på. Har hørt om folk som har opptil -50% vekstavvik, men da satte de igang fødsel. Spør om en ultralyd hvis du er bekymret.. Jeg er fullgått uke38+4dager.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg har det stikk motsatt, at magen er for stor. Har vært på sykehuset og fått vektestimering av den lille. Da tok de ul, og la inn hodemål og magemål i en skala for å finne barnets vekt. Hvis jordmor/lege synes målene dine er unormalt lave, kommer de sannsynligvis til å sende deg til ul, bare for å sjekke at alt er bra. Og det er det som oftest! Lykke til:)

Skrevet

Takk for svar. Så de regner altså ut vekstavvik i %? Jeg fikk time til UL førskommende tirsdag. Har bare blitt målt to ganger, men jeg følger jo min egen kurve. Dvs, den følger liksom ikke kurven i forhold til skjemaet, men den øker jo likevel.

Skrevet

Takk for svar. Ja, regner med at alt er i orden:) Jeg kjenner masse liv og ser at magen vokser. Da håper jeg bare den lille er "tjukk" nok..

Skrevet

hei,jeg er i uke 34+3 å sf mål på 30,det har gått ned så skal på ul på tirsdag..

Skrevet

Ullevål, eller? Jeg har time der kl 14:10 på tirsdag :)

Skrevet

Burde kanskje kikket på profilen din først...

Skrevet

Jeg ligger under den rød kuren og så vidt innenfor det grønne feltet. MEn jeg har fulgt denne hele tiden, så har ikke vært på vekst-estimering.

Er 36+6 idag og 31 cm.

Skrevet

Det høres bra ut. Følger sikkert min egen kurve jeg også, bare jeg får noen flere målinger å forholde meg til.

Skrevet

Jeg og, er helt nederst på det grønne feltet, alle sier jeg har så liten mage.... men har vært på UL og de sier babyen er helt på gjennomsnittet, at alt er bra så lenge den vokser og at man kjenner bra med bevegelser. Med forrige barn hadde jeg "motsatt problem" var helt i topp på skjemaet og fikk en gutt på 4,5 kg ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...