Gå til innhold

Har dere det sånn??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kommet hit og må bare sjekke, med 3 trimester har det også dukket opp et par ubehageligheter, har vært heldig og ikke hatt noe plager så lang.

 

Har nå siste par uker fått begynnende bekkenløsning...ok, ikke godt, men overlever, sover litt dårlig på natta pga liggestilling og må skifte side hyppig. Men i tillegg er jeg mye plaget med halsbrann og det er jo også greit nok, men har hatt noen netter nå hvor jeg våkner og har så j.... magegknip, er ur-kvalm og har sinnsyk halsbrann. Sover max 2-3 timer for må sitte oppreist. Noen som har det slik og som har noen gode råd? Tar gaviscon osv...

 

Jeg er jo i full jobb og har mye å gjøre, så blir overtid hver uke, og siste uka har jeg bare falt helt sammen, sliten, uvel, lei meg osv...Er det liksom nok til å få lov å jobbe litt redusert, så jeg ihvertfall kan hente inn søvnen, plagene kan jeg alltids være på jobb med...?? Jeg tør ikke be om sykemelding, føler meg så dum! Vet det er teit men....vet ikke hva jeg skal si bare... :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hatt det sånn i store deler av 3 tri,men har ikke merket noe til halsbrann og mageknipe de siste 3 ukene,har også fått mye mere energi no på slutten(har vært temmelig utslitt pga.søvn),men du burde kanskje snakke med lege om sykemelding,husk at du har en god stund igjen av svangerskapet,så de lille kreftene du har igjen trenger du,husk også at du har en liten å ta vare på etterpå..

Skrevet

Kjære deg! Velkommen til 3. trimester - trimesteret der man virkelig føler seg gravid og der plager som man ikke har slitt med i de to forestående kommer sigende!!! :0)

 

Du må nok innse at det desverre ikke er så veldig smart av deg å kjøre på på jobben! Whos gonna thank you!? Ingen. Jeg er i uke 32 og hadde inntil nylig ikke noe særlig med plager. Kjørte på på jobben og var ikke borte en dag. Så ble det en tur til legen da jeg etter 10 dag er uten noe særlig søvn "måtte krype til korset"..

 

Yrkestolt som jeg er mottok jeg en sykemelding på 3 uker fordi babyen hadde snudd seg og "sagget" litt vel mye - dvs han lå litt langt nede i følge jordmor og lege. I praksis var dette ingen fare, men jeg ble sent i hvilemodus for å slappe av og for å unngå for tidlig fødsel.

 

Jeg var særdeles pinlig berørt da jeg skulle fortelle min sjef dette. Har et stort ansvar og leder flere mennesker. Jobber med flest menn, så det var jo ikke akkurat lett...:0)

 

Men ordene legen sa: "Hvem takker deg? Hvis du kjører på nå kommer du kanskje til å føde før permisjonstiden starter. Da har du ingen dager å hvile på og bygge krefter til fødselsen. Etterpå kan du jo bare glemme hvile..

 

Nå som jeg har vært borte i en uke fra jobben, føles det som det eneste riktige. Jeg forstår deg fullt og helt, men nå må du bare komme deg til legen og si at du er utslitt og ikke makter mer. Har du en krevende stilling må du kjøre ned 100%. Hvis du jobber 50% må du begynne å sile på henvendelsene og det blir jo ihvertfall ganske teit!

 

Så det er ikke kuult å kjøre seg på rævva overfor arbeidsgiver.

Tenk på babyen. Tenk på kropp og sinn! Du må få trappet ned litt tror jeg!

 

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar, og vet jo at det kanskje må til, men nå her jeg en uke ferie og håper liksom at dette går over, men som noen sa er så må man kanskje regne med at det blir litt mer slitsomt og ugreit nå enn det har vært...

Jeg får tenke på det, det passer jo absolutt ikke at jeg evt får redusere jobbingen, men det gjør det vel aldri...

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...