fullrulleihuset Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Har vært hos legen i dag pga bekkenløsning.Kan kun jobbe i halv stilling. Legen va usikker på om jeg skulle få halv sykemelding eller søke om svangerskapspenger. Noen som har søkt om svangerskapspenger og vet i hvilke tilfeller det gis?
Sunshine26 Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 dette lurer jeg også på! Har samme problemstilling som deg, vi taper feriepenger og på sykemelding. Gjør vi det av svangerskapspenger?
fullrulleihuset Skrevet 21. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2007 Fikk intrykk av at det ikke var så mye brukt på NAV. Virka ikke som om de hadde så god peiling på det........... Endte opp med sykemelding.
mto2 Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 For å få svangerskapspenger, må jobben vere til skade for fosteret. Di eiga helse spelar ingen rolle. Så det spørs kva du jobbar med og om bedrifta har moglegheit til å omplassere deg. Dersom jobben ikkje er til skade for fosteret, vil sjukemelding vere det rette.
Athina' Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Fikk samme svaret som 050605 og 080408 jeg også, så det er sykemelding som må til.
Mazza** Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Tull....jobben min er ikke skadelig for fosteret, bare for tungt for meg nå som jeg er gravid.....arbeidsgiver får ikke tilrettelagt skikkelig , derfor får jeg svangerskapspenger! Jeg haddde nemlig kunnet jobbe hvis de hadde fått tilrettelagt litt bedre..
Bea har snart 4 barn? Skrevet 21. august 2007 #7 Skrevet 21. august 2007 støtter mazza, får du foreksempel kynnere av jobben din er det grunnlag for svangerskapspenger men ikkje sykemelding om enm er streng med reglene, det går egentlig ut på det samme økonomisk men eg trur det var noe med ennå mindre opptening av fertiepenger en med sykemelding om eg husker rett.... hadde det i 2002
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå